כניסה
הרשמה לניוזלטר

ארה"ב הבהירה לישראל כי היא מתנגדת לתקיפת אתרי הגרעין ומתקני הנפט האיראניים, אך לא קיבלה הבטחה מישראל בנוגע לכך. גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי איראן חושדת שכל הפרסומים על יעדי התקיפה הישראלית הם הטעיה וישראל תתקוף את מתקני הגרעין שלה

יוני בן מנחם | 14 באוקטובר 2024 | חדשות | 3 דק׳

החשש באיראן ממלכודת ישראלית

ישראל ככל הנראה לא קבעה עדיין את עיתוי ההתקפה על איראן, אבל ההנהגה האיראנית בלחץ. היא מבינה כי אי אפשר לבטל את ההתקפה, והיא מנסה לצמצם את ממדיה באמצעות הדלפות לאמצעי התקשורת, שלפיהן אם ההתקפה הישראלית לא תהיה גדולה יתר על המידה, ייתכן שהיא תכיל אותה ולא תגיב נגד ישראל. כך אומרים גורמי ביטחון בכירים.

אותם גורמים מציינים כי איראן חוששת ממלכודת ישראלית. היא חושדת כי כל הפרסומים והספקולציות על יעדי ההתקפה הישראלית באיראן הם הטעיה והונאה, וכי ישראל מתכננת לנצל את ההזדמנות ההיסטורית שבה יש לה לגיטימציה בין-לאומית, בעקבות מתקפת הטילים האיראנית עליה, כדי לתקוף את מתקני הגרעין העיקריים שלה.

פרשנים במדינות ערב אומרים כי אין להוציא מכלל אפשרות שישראל גם מטעה את וושינגטון, וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נתן לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשיחת הטלפון האחרונה ביניהם שום התחייבות מפורשת שישראל תימנע מתקיפת אתרי הגרעין האיראניים או מתקני תעשיית הנפט.

מטוסי F-15 ישראלים | צילום: JACK GUEZ/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דובר צה"ל הציג אחד הבונקרים ששימוש את נסראללה – מתחת לבניין בית חולים בביירות

צוות מגזין אפוק

סדרת דוחות: ארגונים תומכי חמאס מתפשטים ברחבי אירופה

דורון פסקין

דיווח סעודי: חמאס לא יבחר יורש לסינוואר עד מרץ 2025

דורון פסקין

שבעה ישראלים נעצרו בחשד שפעלו עבור גורמי מודיעין איראניים

קרן זריהן

האם חמאס יסתיר את זהות מנהיגו החדש?

יוני בן מנחם

דיווח: בלינקן צפוי להציג במהלך ביקורו באזור תוכנית ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה

יוני בן מנחם

שתפו: