כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי אין כרגע סכנה להסכם השלום, אולם במערכת הביטחון מודאגים מההתעצמות הצבאית של מצרים וממערכת המנהרות והגשרים שבנתה על תעלת סואץ המאפשרת לה להעביר בהפתעה כוחות צבא גדולים לחצי האי סיני

יוני בן מנחם | 5 בספטמבר 2024 | חדשות | 3 דק׳

המתיחות בין ישראל למצרים, שהחלה מאז פרוץ המלחמה, מגיעה לשיא חדש

מסיבת העיתונאים שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-2 בספטמבר, בה הודיע על סירובה של ישראל לסגת מ"ציר פילדלפי" בשלב הראשון של עסקת החטופים, עוררה זעם רב בהנהגה המצרית, והביאה את המתיחות בין שתי המדינות, שהחלה מאז פרוץ המלחמה, לשיא חדש.

משרד החוץ המצרי גינה את דבריו של נתניהו, ואמצעי התקשורת המצריים הזעיקו לאולפנים בכירים לשעבר בממשל המצרי כדי שיגנו על הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי, ויכחישו את קיומן של מנהרות הברחה פעילות מתחת ל"ציר פילדלפי", שדרכן נכנסים אמצעי לחימה משטח סיני לחמאס ברצועת עזה.

המצרים טוענים כי מייד לאחר בחירתו של א-סיסי לנשיא, הוא הורה לחסום את מנהרות ההברחה, ואז נפסקה תופעת ההברחות לרצועת עזה. מצרים טוענת כי טענותיו של נתניהו אינן נכונות, והן נועדו להכשיל את עסקת החטופים.

נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו | צילום: Sean Gallup/Getty Images, OHAD ZWIGENBERG/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: