כניסה
הרשמה לניוזלטר

דוח מחקר חדש של מכון NCRI וחוקרים באוניברסיטת ראטגרס בניו ג’רזי טוען כי האלגוריתם של טיקטוק מוביל להופעת “שינויים משמעותיים בעמדות המשתמשים כלפי סין, במיוחד בקרב משתמשים כבדים של טיקטוק, מה שמעיד על אינדוקטרינציה מוצלחת”

קרן זריהן | 15 באוגוסט 2024 | חדשות | 5 דק׳

מכון מחקר בארה"ב: האלגוריתם של טיקטוק מדכא באופן פעיל ביקורת על המשטר הסיני

אפליקציית טיקטוק מגבירה באופן עקבי תוכן התומך במפלגה הקומוניסטית הסינית (המק"ס) ומדכאת נרטיבים נגד המק"ס, כך על פי דוח חדש של מכון המחקר NCRI וחוקרים באוניברסיטת ראטגרס בניו ג'רזי. מכון NCRI מתמקד בחקר והבנה של התפשטות תכנים זדוניים ברשתות החברתיות ובאינטרנט.

הדוח פורסם ב-8 באוגוסט באתר NCRI תחת הכותרת: "מתקפת הקסם הדיגיטלי של המפלגה הקומוניסטית הסינית: כיצד אלגוריתם החיפוש של טיקטוק ורשתות השפעה פרו-סיניות [מבצעים] אינדוקטרינציה למשתמשי GenZ בארה"ב".

החוקרים מצאו, לדבריהם, כי חלק גדול מהתוכן הפרו-סיני שטיקטוק מקדמת מגיע מ"גורמים הקשורים במדינה [הסינית], כולל כלי תקשורת ומשפיענים", וכי התוכן מוביל להופעת "שינויים משמעותיים בעמדות המשתמשים כלפי סין, במיוחד בקרב משתמשים כבדים של טיקטוק, מה שמעיד על אינדוקטרינציה מוצלחת". דבר שהתגלה באמצעות סקר שנערך בקרב יותר מ-1,000 משתמשים (עוד על כך בהמשך).

לוגו של טיקטוק מוצג על מסך של אייפון על רקע דגל ארצות הברית | צילום: Olivier Douliery/AFP via Getty Images

שתפו: