כניסה
הרשמה לניוזלטר

בתגובה להצהרות של בכירים במדינות נאט"ו כי יאפשרו לאוקראינה לעשות שימוש בנשק שקיבלה לתקיפה בשטח רוסיה, איים פוטין לספק נשק לאזורים שמהם יותקפו מדינות נאט"ו שיאפשרו זאת: "התגובה עשויה להיות סימטרית"

דורון פסקין | 6 ביוני 2024 | חדשות | 2 דק׳

פוטין מאיים: נשקול העברת נשק לתקיפת יעדים במערב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצהיר אתמול כי מוסקבה תשקול לחמש מדינות אחרות בנשק שיאפשר להן לתקוף מטרות מערביות. את הדברים אמר במהלך מסיבת עיתונאים עם כלי תקשורת זרים, בשולי השתתפותו בכנס כלכלי בסנט פטרסבורג.

במהלך האירוע, נשאל פוטין מהי תגובתו להצהרתו של מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, ובכירים במדינות נאט"ו, כולל ארה"ב, כי לאוקראינה תינתן הזדמנות לפגוע במטרות בשטח רוסי באמצעות נשק שיסופק לה מאותן מדינות.

"מה עלינו לעשות בתגובה? ראשית, נשפר כמובן את מערכות ההגנה האווירית שלנו. נשמיד אותם [את הטילים שישוגרו לעבר רוסיה]", ענה פוטין. "אם מישהו סבור שאפשר לספק נשק כזה לאזור לחימה כדי לפגוע בשטח שלנו וליצור לנו בעיות, אז מדוע שלא תהיה לנו הזכות לספק את הנשק שלנו מאותה עמדה? לאותם אזורים בעולם שמשם יבוצעו תקיפות על מטרות רגישות של אותן מדינות שעושות זאת ביחס לרוסיה. כלומר, התגובה עשויה להיות סימטרית. נחשוב על זה", ציין פוטין, מבלי לפרט להיכן רוסיה חושבת לספק נשק.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 6 ביוני 2024 | צילום: ANTON VAGANOV/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: