כניסה
הרשמה לניוזלטר

קלאודיה שיינבאום, לשעבר ראש העיר מקסיקו סיטי, תהיה הנשיאה הראשונה בתולדות מקסיקו והאדם היהודי הראשון בתפקיד. האם זה ישפיע על יחסה של מקסיקו כלפי ישראל?

דורון פסקין | 3 ביוני 2024 | חדשות | 4 דק׳

מי את קלאודיה שיינבאום, הנשיאה היהודייה החדשה של מקסיקו?

קלאודיה שיינבאום היא הזוכה בבחירות לנשיאות שנערכו אתמול במקסיקו. שיינבאום, יהודייה, היא האישה הראשונה שנבחרה לנשיאות בהיסטוריה של המדינה. את נאום הניצחון שלה היא נשאה במלון במרכז העיר מקסיקו סיטי, זמן קצר לאחר שרשויות הבחירות במדינה הכריזו על מדגם סטטיסטי שהראה כי היא מחזיקה ביתרון בלתי הפיך. "אני לא עשיתי את זה לבד. כולנו הצלחנו, עם הגיבורות שלנו שנתנו לנו את המולדת שלנו, עם האמהות שלנו, הבנות שלנו והנכדות שלנו. הוכחנו שמקסיקו היא מדינה דמוקרטית עם בחירות שלוות", היא הצהירה.

ראש המכון הלאומי לבחירות אמר כי לשיינבאום בין 58.3% ל-60.7% מהקולות, לפי המדגם הסטטיסטי. למועמדת האופוזיציה צ'וקיטל גאלבז היו בין 26.6% ל-28.6% מהקולות בעוד שלמועמד השלישי חורחה אלווארז מאינס היו בין 9.9% ל-10.8% מהקולות. גם מפלגת השלטון של שיינבאום, "מורנה" המייצגת את השמאל במדינה, צפויה על פי הספירה הלא סופית של הקולות להחזיק ברוב בשני בתי הקונגרס של מקסיקו.

ספירת הקולות הרשמית הלא סופית (כ-60% מהקולות) תואמת בינתיים למדגמים ושם לשיינבאום רוב מוחץ על פני שני יריביה עם כ-58% לעומת גאלבז עם כ-29% ומאינס עם כ-10.6%.

קלאודיה שיינבאום, הזוכה בבחירות לנשיאות מקסיקו, בנאום הניצחון, 3 ביוני 2024 | צילום: Hector Vivas/Getty Images

שתפו: