כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי ההצהרה של שירות הביטחון, פעולות אלה כוונו בעבר בעיקר כלפי איראנים גולים, אך הן התרחבו גם כלפי מדינות אחרות כמו ישראל

קרן זריהן | 2 ביוני 2024 | חדשות | 1 דק׳

שירות הביטחון השוודי: איראן משתמשת ברשתות עבריינים בשוודיה כדי לבצע פעולות אלימות נגד מתנגדיה

שירות הביטחון השוודי (SÄPO), זרוע של משטרת שוודיה שתפקידה לחשוף ריגול פנים ופעילות טרוריסטית במדינה, פרסם ב-30 במאי הצהרה לתקשורת בה הודיע כי המשטר האיראני משתמש ברשתות עברייניות בשוודיה כדי לבצע פעולות אלימות נגד מדינות, קבוצות או אינדיבידואלים.

על פי ההצהרה, פעולות אלו כוונו בעבר בעיקר לקבוצות מתנגדים ואינדיבידואלים איראנים החיים מחוץ לאיראן, אך התרחבו גם כלפי מדינות אחרות, כמו ישראל: "איראן ניהלה פעילות מאיימת ביטחונית בתוך שוודיה וכנגדה כבר כמה שנים. הפעילויות המאיימות על הביטחון כוונו היסטורית בעיקר לקבוצות אופוזיציה ואינדיבידואלים בפזורה האיראנית. משטרת הביטחון מעריכה כי איראן, יחד עם רוסיה וסין, מהוות את האיומים הביטחוניים הגדולים ביותר על שוודיה.

"המשטר האיראני ושירותי הביטחון שלו כיוונו את פעילותם המאיימת על הביטחון גם נגד נציגי מדינות אחרות שנתפסו כאויבי המשטר, לרבות ישראל ואינטרסים יהודיים. ייתכן שמדובר בפגיעה באינטרסים, במטרות ובפעילויות הישראליות והיהודיות בשוודיה".

כוחות ביטחון מחוץ לשגרירות ישראל בשטוקהולם, לאחר שמטען חבלה נמצא ליד השגרירות, 31 בינואר 2024 | צילום: HENRIK MONTGOMERY/TT News Agency/AFP via Getty Images

שתפו: