כניסה
הרשמה לניוזלטר

מזכיר המדינה האמריקני הכריז על שינוי במדיניות ארה”ב. עד לאחרונה הקפידו המדינות החברות בנאט”ו שלא לאפשר לכוחות צבא אוקראינה להשתמש בנשק שקיבלה ממדינות החברות בברית לתקיפה בשטח רוסיה, אך כעת חל שינוי אצל חלקן

דורון פסקין | 1 ביוני 2024 | חדשות | 3 דק׳

בלינקן: ממשל ביידן התיר לאחרונה לאוקראינה להשתמש בנשק אמריקני נגד מטרות בשטח רוסיה

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר ביום שישי כי ממשל ביידן התיר באחרונה לצבא אוקראינה לעשות שימוש בנשק אמריקני כדי להתמודד עם "איומים בתוך גבולות רוסיה", אך לא מסר פרטים מלאים על התנאים לשינוי הזה בעמדה האמריקנית.

עד לאחרונה, הקפידו המדינות החברות בנאט"ו על האיסור שהוטל על כוחות צבא אוקראינה שלא להשתמש בנשק שקיבל מהמערב כדי לפגוע במטרות מעבר לגבול המזרחי שלה, קרי בשטח רוסיה. מדיניות זו החלה להשתנות על רקע מתקפה רוסית מחודשת באזור חרקוב הסמוך לגבול אוקראינה.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הגביר באחרונה את בקשותיו מבני בריתו בנאט"ו להקל את כללי הלחימה כדי לאפשר לכוחותיו לתקוף בתוך רוסיה. ואכן בימים האחרונים, מספר מנהיגים בתוך הברית המערבית החלו להקל על המגבלות.

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, במסיבת עיתונאים במהלך ביקורו בצ'כיה אתמול, 31 במאי 2024 | צילום: PETER DAVID JOSEK/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: