כניסה
הרשמה לניוזלטר

מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית בה נשיא לשעבר הורשע בפלילים

צוות מגזין אפוק | 31 במאי 2024 | חדשות | 3 דק׳

המושבעים במשפט דמי השתיקה הרשיעו את טראמפ

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הורשע הלילה במשפט "דמי השתיקה" שהאשים אותו בזיוף רישומים עסקיים במטרה להסתיר קנוניה שנועדה להגן על קמפיין הבחירות שלו לנשיאות.

האישומים מבוססים על 11 צ’קים שניתנו למייקל כהן, לשעבר עורך דינו האישי של טראמפ. התובעים טענו כי התשלומים, שהוצגו כהוצאות משפטיות, היו למעשה החזר עבור דמי שתיקה בסך 130 אלף דולרים שכהן שילם לכוכבת הפורנו סטפני קליפורד, הידועה בשם הבמה סטורמי דניאלס. זאת בתמורה לכך שלא תפרסם טענות על קיום קשר מיני בינה לבין טראמפ לפני הבחירות לנשיאות ארה”ב ב-2016 (קראו כאן להרחבה בנושא).

מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית בה נשיא לשעבר הורשע בפלילים. כעת התיק עובר לשופט – שיקבע את עונשו של נשיא ארה"ב לשעבר, שמתמודד גם בבחירות הקרובות לנשיאות. השופט צפוי לפרסם את החלטתו ב-11 יולי, ימים לפני הוועידה הלאומית הרפובליקנית שבה ימונה טראמפ כמועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. עורך דינו של הנשיא טראמפ אמר כי הם יערערו על ההרשעה לאחר הדיון בגזר הדין.

הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, נכנס לבית המשפט במנהטן, 28 במאי 2024 | צילום: Julia Nikhinson-Pool/Getty Images

שתפו: