כניסה
הרשמה לניוזלטר

במסיבת עיתונאים בבריסל אמר הנסיך פייסל בן פרחאן כי ההחלטה על מדינה פלסטינית לא אמורה להיות נתונה בידי ישראל וציין כי עמדת ממשלת ישראל הנוכחית בעניין זה היא “עניין מדאיג”

דורון פסקין | 27 במאי 2024 | חדשות | 1 דק׳

שר החוץ הסעודי: ישראל צריכה להבין שהיא לא תוכל להתקיים ללא מדינה פלסטינית

שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, אמר אתמול כי "זה הכרחי לחלוטין שישראל תבין שהיא לא יכולה להתקיים ללא קיומה של מדינה פלסטינית". הוא הוסיף כי עמדת ממשלת ישראל הנוכחית בעניין זה היא "עניין מדאיג". בן פרחאן אמר את הדברים בבריסל, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הנורווגי, אספן בארת אייד, והנציג העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, ג'וזפ בורל.

לדבריו, יש לפעול לקידום הקמתה של מדינה פלסטינית ללא תלות בעמדתה של ישראל, משום שישראל לא אמורה להחליט האם לפלסטינים יש או אין זכות להגדרה עצמית, שכן הדבר מעוגן בעצם החלטת האו"ם להקמת מדינת ישראל.

הוא הוסיף: "מדינה פלסטינית תשרת את הביטחון שלה [של ישראל], ולכן אנו מקווים בכנות שהמנהיגים בישראל יבינו שזה האינטרס שלהם לעבוד עם הקהילה הבינלאומית, לא רק לחיזוק הרשות הפלסטינית אלא סוף סוף להקים מדינה פלסטינית על פי גבולות 67, כי כולם מבינים שזה הדבר הנכון לעשות".

שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן במסיהת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הנורווגי אספן בארת אייד ווהנציג העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, ג'וזפ בורל, במסבית עיתונאים משותפת, 26 במאי 2024 | צילום: KENZO TRIBOUILLARD/AFP via Getty Images

שתפו: