כניסה
הרשמה לניוזלטר

השגרירות הסינית בישראל הודיעה כי הבהירה את עיקרון “סין האחת” והתנגדותה של סין לעצמאות טייוואן. קונסוליות ושגרירויות סיניות ברחבי העולם ערכו בימים האחרונים כינוסים דומים

קרן זריהן | 23 במאי 2024 | חדשות | 3 דק׳

שגרירות סין בישראל ערכה “פגישה מיוחדת” בנושא טייוואן עם אישים ישראלים

שגריר סין בישראל, צאי ר'ון, קיים בימים האחרונים "חילופי דברים נרחבים" עם אישים ישראלים מתחומים שונים, כולל פוליטיקאים, אנשי עסקים, צוותי חשיבה ובכירי צבא בדימוס, בנוגע לעיקרון "סין האחת" והתנגדות להכרה בטייוואן כמדינה עצמאית. כך על פי הודעה של שגרירות סין בישראל ב-21 במאי. על פי ההודעה, שפורסמה בשפה הסינית, במסגרת השיחות התקיימה גם “פגישה מיוחדת” בנושא.

עיקרון "סין האחת" אומר כי "יש רק סין אחת בעולם, טייוואן היא חלק בלתי נפרד מסין, וממשלת הרפובליקה העממית של סין (המפלגה הקומוניסטית הסינית) היא הממשלה החוקית היחידה המייצגת את סין כולה", כך על פי אתר המפלגה הקומוניסטית הסינית. מבחינת ממשלת סין, מדובר בדבר ש"אינו ניתן לערעור".

בהתייחס ל"פגישה המיוחדת", נכתב בהודעה: "[צאי ר'ון] קיים פגישה מיוחדת עם עמיתים ישראלים מעולם העסקים, תחת הכותרת: 'סקירת הכוונה המקורית לכינון יחסים דיפלומטיים, אנו מתקדמים יחדיו', והציג בפניהם באופן יסודי את ההקשר ההיסטורי של סוגיית טייוואן, את עמדתה ומדיניותה של ממשלת סין, וזאת כדי לחזק את הקונצנזוס של ישראל ואנשים מכל העולם בעיקרון סין האחת".

נשיא סין שי ג'ין-פינג, 16 במאי 2024 | צילום: SERGEI BOBYLYOV/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: