כניסה
הרשמה לניוזלטר

דובר הפיקוד המזרחי של צבא סין, שמבצע את התרגיל, אמר כי התרגילים כוללים סיור של כלי שיט ומטוסים באזורים מסביב לטייוואן, וכן מבצעים משולבים בתוך ומחוץ לשרשרת האיים כדי לבחון את יכולות הלחימה “האמיתיות” המשותפות של כוחות הפיקוד

דורון פסקין | 23 במאי 2024 | חדשות | 2 דק׳

סין החלה בתרגילים צבאיים נרחבים מסביב לטייוואן, שלושה ימים לאחר כניסתו לתפקיד של נשיא טייוואן

הפיקוד המזרחי של צבא סין, "צבא השחרור העממי הסיני" (PLA), החל היום בתרגילים צבאיים משותפים סביב האי טייוואן. כך דווח באתר הרשמי של הפיקוד. התרגילים מבוצעים במצר טייוואן, מצפון, מדרום וממזרח לאי הטייוואני, כמו גם באזורים סביב האיים קינמן, מטסו, ווצ'יו ודונגין – קבוצת איים בשליטת טייוואן הממוקמים ליד החוף הסיני.

לי שי, דובר הפיקוד, אמר שהשירותים הצבאיים, כולל הצבא, הצי, חיל האוויר וכוח הטילים שלו, נערכו לביצוע התרגילים המשותפים, שנקראים "החרב המשותפת-2024A". התרגילים צפויים להתקיים גם מחר.

לפי הודעת הפיקוד המזרחי, "התרגילים מתמקדים בסיור משותף לכוחות ים ואוויר במטרה לבחון את המוכנות הקרבית". דובר הפיקוד, לי שי, ציין כי התרגילים כוללים סיור של כלי שיט ומטוסים באזורים מסביב לטייוואן, וכן מבצעים משולבים בתוך ומחוץ לשרשרת האיים כדי לבחון את יכולות הלחימה "האמיתיות" המשותפות של כוחות הפיקוד.

צילום של ספינה סינית באזור בו מתקיים התרגיל, 23 במאי 2024 | צילום: I-HWA CHENG/AFP via Getty Images

שתפו: