כניסה
הרשמה לניוזלטר

בין הנספים בהתרסקות מסוקו של נשיא איראן היה גם שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן שכונה “סולימאני של הדיפלומטיה”. עבדאללהיאן היווה בורג חשוב בהעברת מסרים לשותפיה של איראן באזור

דורון פסקין | 20 במאי 2024 | חדשות | 2 דק׳

הדיפלומט הבכיר של טהראן – זה שר החוץ האיראני שנהרג בהתרסקות והיה אחראי על הקשר עם ארגוני הטרור

בין ההרוגים בתאונת המסוק אתמול היה גם שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, שנכנס לתפקיד באוגוסט 2021 עם הקמת הממשלה של הנשיא אבראהים ראיסי. עבדאללהיאן בן ה-60 נמנה על הזרם השמרני הקיצוני באיראן, ולמרות שמעולם לא שירת בממסד הביטחוני של המדינה, הוא נהנה מתמיכתם ואמונם של ראשי משמרות המהפכה.

הדיפלומט הבכיר של טהראן בשלוש השנים האחרונות הפגין יחס חשדני כלפי המערב, והיה תומך קולני ואיש הקשר של המשטר ל"ציר ההתנגדות" – רשת הטרור המסונפת לאיראן, שהוקמה בעשורים האחרונים על ידי המשטר האיראני כנגד ישראל וארה"ב, וכוללת ארגונים בעיראק, תימן, סוריה, לבנון והזירה הפלסטינית.

מינויו של עבדאללהיאן  לתפקיד שר החוץ בממשלתו של הנשיא ראיסי נתפש כחלק מהאיתות של איראן על התרחקות מהמו"מ עם המערב והתמקדות באזור המזרח התיכון. זאת בניגוד לממשל הנשיא הקודם רוחאני, שנחשב יותר "ליברלי". מבחינת עבדאללהיאן, ההתמקדות בענייני האזור הייתה משימה "טבעית" עבורו, שכן הוא היה דובר ערבית שוטפת.

שר החוץ של איראן שנהרג בהתרסקות המסוק, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, 14 באפריל 2024 | צילום: ANGELA WEISS/AFP via Getty Images

שתפו: