כניסה
הרשמה לניוזלטר

חבר כנסת עמית הלוי, חבר ועדת החוץ והביטחון, טוען כי ממידע שהוצג להם עולה כי התמונה המוצגת לציבור על הישגי המלחמה אינה נכונה. בריאיון הוא אומר לנו: "הנתונים מלמדים שהאפקטיביות של גדודי חמאס עדיין גבוהה ביותר. האמירה של שר הביטחון שרוב הגדודים הושמדו מייצרת מצג שווא היכול להוביל למפח נפש"

אורן שלום | 19 במאי 2024 | חדשות | 8 דק׳

"האמת היא שכל גדודי החמאס פעילים וכל גדודי הג'יהאד פעילים"

בשבוע שעבר פרסם חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד, החבר בוועדת החוץ והביטחון, תגובה לדבריו של שר הביטחון יואב גלנט, שטען כי "חמאס אינו מתפקד כארגון צבאי ברצועת עזה ורוב גדודיו הושמדו". הלוי טען כי בתור חבר בוועדת החוץ והביטחון השומע דיווחים מפי גורמים בכירים בצה"ל, הוא יכול להעיד כי הדברים "אינם אמת". "העובדות הן כי כל גדודי חמאס, ללא יוצא מן הכלל, ואף גדודי הג'יהאד האיסלאמי – פעילים", כתב. "אף גדוד לא הפסיק את פעולתו, לאף גדוד לא חסר מג"ד או מפקדי פלוגות. בחלק מהם הייתה פגיעה מסוימת, הרבה הרבה יותר קטנה ממה שמפרסמים בשקר לציבור, אך בוודאי אף אחד מהם לא הושמד".

אתה עומד מאחורי זה? מה שסיפרו לנו לא נכון?

"כן, האמת היא שכל גדודי החמאס פעילים וכל גדודי הג'יהאד פעילים. זה נכון שהם נפגעו – נהרגו קצת יותר מעשרת אלפים מחבלי חמאס מתוך בערך חמישים אלף. תעשה את החשבון – זו פגיעה של 25-20 אחוז בכוח שלהם. זו פגיעה קטנה יחסית. לכן לא נכון לומר שרוב גדודי החמאס הושמדו. הייתי בהלם מהאמירה הזו. עומד שר הביטחון של מדינת ישראל ואומר שרוב גדודי החמאס הושמדו. איזה גדוד הושמד?

כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה | צילום: דובר צה״ל

שתפו: