כניסה
הרשמה לניוזלטר

חוק הגיוס שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת הוגש בידי שר הביטחון לשעבר בני גנץ. עם זאת, גנץ וחברי כנסת מהאופוזיציה טוענים כעת כי הנסיבות השתנו אחרי ה-7 באוקטובר ולכן החוק לא רלוונטי יותר

יובל גומא | 15 במאי 2024 | חדשות | 3 דק׳

נתניהו הודיע שיקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בממשלת בנט-לפיד. במה מדובר?

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לקדם את חוק הגיוס שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, אז הוא הוגש בידי שר הביטחון לשעבר בני גנץ. "כדי לגשר על המחלוקות ולהביא להסכמה רחבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת (תיקון 26 לחוק שירות הביטחון). החוק הוכן על ידי מערכת הביטחון אחרי עבודת מטה יסודית והגש על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ. ראש הממשלה נתניהו הנחה להביא מחר לוועדת שרים לחקיקה את החלת דין הרציפות על הצעת חוק זו. ראש הממשלה קורא לכל הסיעות שתמכו בהצעה בכנסת הקודמת להצטרף להצעה", נמסר בהודעת לשכת ראש הממשלה.

הצעת החוק המקורית אושרה בקריאה ראשונה בתחילת שנת 2022, בזמן ממשלת בנט-לפיד. החוק אושר בכנסת ברוב של 51 מול 48 שהצביעו נגד.

הצעת החוק מציינת כי גיל הפטור מגיוס ירד מ-26 ל-21 למשך שנתיים, ואז יעלה ל-22 למשך שנתיים. לאחר מכן הוא יעלה ל-23 כיעד סופי. היא כוללת גם יעדי גיוס (כמויות מגויסים מקרב החרדים) העולים בהדרגה מידי שנה לפי שיעור גידול שנתוני האוכלוסייה החרדית הרלוונטיים, בתוספת אחוז אחד, בתקופת זמן של 15 עד 25 שנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ במסיבת עיתונאים משותפת, 11 בנובמבר 2023 | צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שתפו: