כניסה
הרשמה לניוזלטר

ממשל ביידן הורה להרחיב סעיף בחוק שפרשנותו מאפשרת לטגרנסג’נדרים להיכנס למתחמי נשים. טראמפ הודיע כעת שאם ייבחר לנשיא, יבטל את השינויים

קרן זריהן | 14 במאי 2024 | חדשות | 2 דק׳

טראמפ: “ביום הראשון” לכהונתי אבטל את החוק הפרו-טרנסג’נדרי של ביידן

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הצהיר שבמידה וינצח בבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר, הוא יבטל כבר ביום הראשון לתפקידו את ההרחבה של סעיף 9 שבוצעה על ידי ממשל ביידן בנוגע לסטודנטים ותלמידים טרנסג'נדרים. את הדברים אמר טראמפ ב-10 במאי, במהלך ריאיון בתוכנית אירוח שמרנית ברדיו בפילדלפיה, הנקראת Kayal and Company.

סעיף 9 הוא תיקון לחוק החינוך האמריקני מ-1972, האוסר על אפליה על בסיס מין בכל בית ספר או בכל תוכנית חינוך אחרת המקבלת מימון מהממשלה הפדרלית. ב-19 באפריל, בצעד שעורר מחלוקת נרחבת בארה"ב, הרחיב משרד החינוך האמריקני את החוק בן עשרות השנים כך שיכלול גם התייחסות לנטייה מינית ול"זהות מגדרית". השינויים אמורים להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט השנה. הרחבת החוק הגיעה עקב צו ביצועי שהוציא הנשיא ביידן ב-8 במרץ 2021. הצו הטיל רשמית על משרד החינוך האמריקני את האחריות לשנות את סעיף 9 כך שיכלול הגנות מפני "אפליה על בסיס נטייה מינית וזהות מגדרית".

הביקורת העיקרית על השינוי היא שהוא למעשה מעניק לגברים המזדהים כנשים את האפשרות להשתמש בשירותים ובחדרי הלבשה של נשים ולהצטרף לארגונים לנשים בלבד, וכי הוא מפרש כ"הטרדה" מצב בו אדם משתמש בכינויים התואמים למין הביולוגי של האדם השני, ולא לזהות המגדרית שבחר לעצמו. הרחבת החוק, ולמעשה כבר הצו הביצועי של הנשיא ביידן, עוררו התנגדות עזה ברחבי ארה"ב, ולמעלה מתריסר מדינות המונהגות בידי רפובליקנים תבעו את הממשל וייעצו לבתי ספר להתעלם מהשינויים בחוק.

נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות, דונלד טראמפ, בשיחה עם כתבים לפני משפטו במנהטן, 10 במאי 2024 | צילום: Curtis Means-Pool/Getty Images

שתפו: