כניסה
הרשמה לניוזלטר

דוח שפרסם ארגון זכויות האדם המפקח על פעילות האו”ם, מביא הודעות של עובדי אונר”א המתלוננים שציוד המגיע לרצועת עזה נגנב ונמכר על ידי הארגון תוך העלמת עין של העומדים בראשו. אונר”א בתגובה: מודעים לדוח וחוקרים את הטענות

קרן זריהן | 12 במאי 2024 | חדשות | 4 דק׳

דוח של ארגון UN Watch: אונר”א גונב סיוע הומניטרי ומוכר אותו למטרות רווח

ארגון זכויות האדם UN Watch, המשמש כגוף פיקוח בינלאומי על פעילות האו"ם, האשים את אונר"א בגניבת סיוע הומניטרי המיועד לתושבי עזה ובמכירתו למטרות רווח.

בדוח שפרסם ב-8 במאי טען UN Watch כי "צוותי אונר"א גונבים סיוע ומוכרים אותו למטרות רווח, בעוד אלו המדווחים על כך חשופים לפעולות תגמול, על פי דיווחים רבים שפורסמו על ידי פלסטינים בחדר צ'אט הקשור לאונר"א". מחברי הדוח מציינים כי "הפוסטים [בצ'אט] חושפים תסכול עמוק של העובדים מכך שעובדי אונר"א בכירים מעורבים בעוולות, ושהסוכנות לא עושה דבר בנידון".

חדר הצ'אט המקוון, המהווה מקור לטענות של UN Watch, מנוהל על ידי הית'ם א-סייד (Haitham al-Sayyed), עובד לשעבר של אונר"א שהודח ב-2016 לאחר שביקר בפומבי את הסוכנות על הסתרת מפה של בית ספר של אונר"א שהכחישה את קיומה של ישראל, על פי UN Watch. "ב-17 השנים שבהן עבד עבור אונר"א, יצר א-סייד מספר חדרי צ'אט לצוות ולמחנכים כדי לשתף פוסטים, שרבים מהם מציגים אנטישמיות, הסתה לשנאה וטרור ג'יהאדי", נכתב בדוח.

גבר עזתי סוחב שקים של סיוע הומניטרי שהוכנסו לרצועת עזה, 26 בנובמבר 2023 | צילום: MOHAMMED ABED/AFP via Getty Images

שתפו: