כניסה
הרשמה לניוזלטר

בריאיון לעיתון מצרי, טען עבד אל-מונים סעיד, עיתונאי וחבר בסנאט המצרי, כי על מצרים לנקוט באסטרטגיה חדשה שתשמור עליה מפני איומים הולכים וגוברים הן מבפנים והן מבחוץ וטען כי יש להכיר בקיומה של מדינת ישראל כעובדה מוגמרת

יובל גומא | 12 במאי 2024 | חדשות | 2 דק׳

חבר סנאט במצרים: חייבים להקים קואליציה של מדינות ערב שתפעל נגד איראן והמיליציות שלה

עבד אל-מונים סעיד, עיתונאי וחוקר מוכר שמונה לסנאט המצרי על ידי הנשיא א-סיסי, אמר בריאיון ליומון המצרי "אל-מסרי אליום" כי על מצרים לנקוט באסטרטגיה חדשה שתשמור עליה מפני איומים הולכים וגוברים הן מבפנים והן מבחוץ. כך דווח בסקירה של המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון (ממרי).

כחלק מאסטרטגיה זו, אמר סעיד, יש "להכריז על מצב חירום... בתוך מצרים. זאת על מנת להתמודד עם מצבים חמורים [...] כגון ארגונים אסלאמיים רדיקליים והשמאל הרדיקלי, שבוודאי ינסו להשתמש ב'מלחמת עזה החמישית' כדי לאיים ולפצל את הזירה הפנימית של מצרים".

לצד ההכרזה על צו חירום, לדבריו של סעיד חייבים להקים קואליציה של מדינות, הכוללת את מצרים עצמה, סעודיה, איחוד האמירויות ומדינות נוספות. זאת לאור העובדה ש"המלחמה כללה מלכתחילה קואליציה אזורית של איראן ובנות בריתה, כמו [ארגון] אל-חשד א-שעבי בעיראק, חיל משמרות המהפכה האסלאמיים של איראן בסוריה, חיזבאללה הלבנוני בלבנון ובסוריה, החות'ים בתימן וחמאס בפלסטין.

עבד אל-מונים סעיד, עיתונאי וחבר בסנאט המצרי | צילום: עיתון אל-מסרי אליום, מצרים

שתפו: