כניסה
הרשמה לניוזלטר

ראש המודיעין הלאומי של ארה"ב: "זו הפעם הראשונה בה אנו רואים את סין ורוסיה מתאמנות יחד בהקשר לטייוואן, ומזהים שזהו המקום שבו סין רוצה שרוסיה תפעל יחד איתה. אנחנו לא רואים שום סיבה שהן לא יעשו זאת"

קרן זריהן | 7 במאי 2024 | חדשות | 1 דק׳

גורמי מודיעין אמריקנים: גובר שיתוף הפעולה הצבאי בין סין לרוסיה, כולל בהקשר לפלישה פוטנציאלית לטייוואן

גורמי מודיעין בארה"ב מעריכים כי רוסיה וסין עובדות בשיתוף פעולה הדוק יותר בנושאים צבאיים, כולל בנוגע לפלישה פוטנציאלית לטייוואן, מה שמצריך תכנון חדש של הממשל האמריקני כדי להתמודד עם תרחיש אפשרי שבו המדינות נלחמות בתיאום. הדברים נאמרו בשימוע של ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט ב-2 במאי.

"זו הפעם הראשונה בה אנו רואים את סין ורוסיה מתאמנות יחד בהקשר לטייוואן, ומזהים שזהו המקום שבו סין רוצה שרוסיה תפעל יחד איתה. אנחנו לא רואים שום סיבה שהן לא יעשו זאת", אמרה אבריל היינס, ראש המודיעין הלאומי של ארה"ב, בעדותה בשימוע.

הדברים נאמרו בתשובה לשאלתו של הסנאטור הרפובליקני מייק ראונדס לגבי תרחיש פוטנציאלי שכזה. ראונדס שאל גם את ראש סוכנות ביון ההגנה של ארה"ב, ג'פרי א. קרוז, לגבי תוכניות הפנטגון לאפשרות כזו.

נשיא סין שי ג'ין-פינג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישתם במוסקבה, 21 במרץ 2023 | צילום: ALEXEY MAISHEV/SPUTNIK/AFP via Getty Images

שתפו: