כניסה
הרשמה לניוזלטר

שר החוץ הטורקי, האקן פידן, הודיע היום כי טורקיה החליטה להשתתף בתיק המשפטי נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי, וציין כי מדינות מוסלמיות נוספות שוקלות להצטרף אף הן

דורון פסקין | 1 במאי 2024 | חדשות | 1 דק׳

טורקיה מצטרפת לתביעת הג’נוסייד של דרום אפריקה נגד ישראל

שר החוץ הטורקי, האקן פידן, הודיע היום (רביעי) שאנקרה תצטרף לדרום אפריקה בתביעת הג'נוסייד שלה נגד ישראל שנידונה בבית הדין הבינלאומי לצדק.

פידן אמר כי טורקיה התלבטה מזה זמן מה כיצד להגיב לפעולות ישראל במהלך המלחמה, ונקטה במספר צעדים נגד ישראל, כמו הגבלת חלקיות על היצוא. "המומחים המשפטיים שלנו לומדים כיצד להשתתף בתיק המשפטי נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי", אמר פידן לאחר פגישה עם שרת החוץ של אינדונזיה, רטנו מרסודי, באנקרה. לדבריו, טורקיה שמעה את חוות דעתם בנושא של עורכי דין ואנשי אקדמיה בטרם התקבלה ההחלטה.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אישר את ההצטרפות לתביעה, הוסיף פידן. "הצגנו לנשיאנו את תוצאות ההערכות שערכנו היום, ואני רוצה להכריז עליהן כאן לראשונה בהתאם להחלטה המדינית שהתקבלה. בתור המדינה הטורקית, החלטנו להצטרף לתיק שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי", הצהיר פידן והוסיף כי טורקיה "תתמוך משפטית בתיק של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין המשפטי, ונגיש את בקשתנו לבית המשפט בהקדם".

שר החוץ הטורקי, האקן פידן, 24 בפברואר 2024 | צילום: FEDERICO PARRA/AFP via Getty Images

שתפו: