כניסה
הרשמה לניוזלטר

בהודעה שפרסמה תנועת פת”ח היא מאשימה את חמאס בכך שהמיט “נכבה” על תושבי הרצועה, ומותחת ביקורת על מנהיגי חמאס המנותקים מסבלם של בני עמם

דורון פסקין | 17 במרץ 2024 | חדשות | 2 דק׳

הקרע במחנה הפלסטיני: התבטאויות חריפות של פת”ח על חמאס והנהגתו

תנועת הפת"ח, בראשותו יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, מתחה ביום שישי ביקורת חריפה על חמאס, והאשימה אותו ביצירת "נכבה" ברצועת עזה. המתקפה המילולית הזו של הפת"ח מגיעה אחרי שביום חמישי מתח חמאס ביקורת על מינויו של מוחמד מוסטפא לראש הממשלה החדש ברשות הפלסטינית, וטען כי זהו צעד "מנותק מהמציאות" שלא הגיע אחרי התייעצות עם חמאס.

בהודעה בשם הפת"ח, שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית (ופא) נכתב כי "מי שגרם לכיבוש מחדש של רצועת עזה על ידי ישראל, וגרם לנכבה בה חי העם הפלסטיני, במיוחד ברצועה, אין לו הזכות להכתיב את סדרי העדיפויות הלאומיים. מי שמנותק מהמציאות ומהעם הפלסטיני היא הנהגת תנועת חמאס, שעד לרגע זה לא מרגישה את גודל האסון שחווה עמנו המדוכא ברצועת עזה ובשאר השטחים הפלסטיניים".

הודעת הפת"ח המשיכה לתקוף את חמאס על התנהלותו בדרך לטבח של ה-7 באוקטובר. "האם חמאס התייעץ עם ההנהגה הפלסטינית או עם מפלגה לאומית פלסטינית כלשהי כאשר קיבל את החלטתו לבצע את ההרפתקה של ה-7 באוקטובר, שהובילה לאסון מחריד ואכזרי יותר מהקטסטרופה של 1948? האם חמאס מתייעץ עם ההנהגה הפלסטינית, בזמן שהוא מנהל כעת משא ומתן עם ישראל ומציע לה ויתור אחר ויתור, שכל מטרתם שהנהגתו תקבל ערבויות לביטחונה האישי, ולהגיע שוב להסכם עם נתניהו לשמור על תפקידו המפלג בעזה ובזירה הפלסטינית? השאלה היא האם חמאס התייעץ עם מישהו כשביצע את ההפיכה השחורה שלו כנגד (הרשות) הלגיטימית הלאומית הפלסטינית ב-2007. הרי הוא דחה את כל היוזמות לסיום הפילוג".

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, 18 באוגוסט 2020 | צילום: Flash90

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
עדיין אין סימנים כי נשיא איראן שרד את תאונת המסוק

צוות מגזין אפוק

סוכנות אירנ"א דיווחה כי עד כה נשלחו לאזור 20 צוותי חילוץ, אך בשל תנאי השטח הקשים ותנאי מזג האוויר הסוערים, כולל ערפל כבד, מבצע החיפוש והחילוץ ייקח זמן

מסוק השייך לפמליית נשיא איראן היה מעורב ב”תקרית”, מצב הנשיא לא ידוע

דורון פסקין

בשלב זה לא ברור עדיין מה קרה למסוק והאם נשיא איראן היה עליו

סמוטריץ’: “הדרך להחזיר את תושבי הצפון הביתה היא באמצעות הכרעה צבאית במתקפה קטלנית על חיזבאללה”

יובל גומא

שר האוצר נשא דברים בישיבת סיעת הציונות הדתית בצפון הארץ וציין שלושה צעדים שנדרשים כעת ברצועת עזה ובלבנון

“האמת היא שכל גדודי החמאס פעילים וכל גדודי הג’יהאד פעילים”

אורן שלום

חבר כנסת עמית הלוי, חבר ועדת החוץ והביטחון, טוען כי ממידע שהוצג להם עולה כי התמונה המוצגת לציבור על הישגי המלחמה אינה נכונה. בריאיון הוא אומר לנו: "הנתונים מלמדים שהאפקטיביות של גדודי חמאס עדיין גבוהה ביותר. האמירה של שר הביטחון שרוב הגדודים הושמדו מייצרת מצג שווא היכול להוביל למפח נפש"

ראש אונר”א: כמעט מחצית מאוכלוסיית רפיח כבר פונתה

צוות אפוק

"בקצב הזה רפיח תהיה מפונה עד סוף החודש", טען בתגובה ראש צוות חשיבה בוושינגטון

צה”ל הודיע על נפילתם של שני לוחמי סיירת גבעתי

צוות מגזין אפוק

השניים נפלו מפיצוץ מטען בפיר מזרחית לרפיח. קצין ושני לוחמים נפצעו קשה בתקרית

שתפו: