כניסה
הרשמה לניוזלטר

במכתב שנשלח להנהלת החברה הסינית שייצרה את המנופים, דרשו מספר ועדות בקונגרס הבהרות בנוגע לקיומם של רכיבים אשר "אינם תורמים לתפעול המנופים או לתשתית הימית ואינם מהווים חלק מכל חוזה קיים"

יובל גומא | 11 במרץ 2024 | חדשות | 4 דק׳

מספר ועדות בקונגרס: דורשים הבהרות בנוגע לרכיבים מסתוריים שנמצאו במנופים סיניים המשמשים בנמלי ארה"ב

חברי קונגרס מהוועדה לביטחון פנים והוועדה הנבחרת ל"תחרות האסטרטגית בין ארצות הברית למפלגה הקומוניסטית הסינית", וכן מתתי הוועדות המסופחות אליהן, מתריעים במכתב שפרסמו, מפני שורה של מכשירים מסתוריים, שנראה כאילו הושתלו על ידי סין במנופי מכולות הנמצאים בשימוש בכל מערכת הנמלים של ארה"ב.

חברי הקונגרס החתומים על המכתב הם מייק גלאהגר, יו"ר הוועדה העוסקת בסין, מארק גרין, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, קרלוס א. חימנז, יו"ר ועדת המשנה לתחבורה בנושא סין וביטחון ימי, מישל סטיל, חברת הוועדה העוסקת בסין ואוגוסט פלוגר, יו"ר ועדת המשנה של הוועדה לביטחון לאומי לסיכול טרור, אכיפת חוק ומודיעין.

חברי הקונגרס ציינו במכתב כי מודמים סלולריים רבים, אשר לא נמצאה עד כה סיבה ברורה להימצאם, נמצאו במנופי STS (Ship To Shore) המשמשים לפריקת מטענים בנמלים הגדולים ביותר בארה''ב. כל המנופים המדוברים יוצרו על ידי Shanghai Zhenhua Heavy Industries (ZPMC), חברת בת של China Communications Construction Co.

מנופים של חברת ZPMC הסינית בנמל אוקלנד בקליפורניה, 8 במרץ 2024 | צילום: Justin Sullivan/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: