כניסה
הרשמה לניוזלטר

נציגים בכירים מכל הצדדים יגיעו בקרוב לקפריסין כדי לגבש את פרטיה. משרד החוץ הישראלי מברך על היוזמה

דורון פסקין | 8 במרץ 2024 | חדשות | 1 דק׳

ארה"ב, האיחוד האירופי ועוד מדינות הכריזו על "יוזמת אמלתיאה" לאספקת סיוע לעזה בדרך הים

הנציבות האירופית, קפריסין, איחוד האמירויות, ארצות הברית ובריטניה פרסמו הצהרה משותפת המאשרת את הפעלתו של מסדרון ימי למתן סיוע הומניטרי לעזה. "המצב ההומניטרי בעזה חמור, עם משפחות וילדים פלסטיניים תמימים שנואשים מלהשיג צרכים בסיסיים. זו הסיבה שהיום, הנציבות האירופית, גרמניה, יוון, איטליה, הולנד, הרפובליקה של קפריסין, איחוד האמירויות הערביות, בריטניה וארצות הברית מכריזות על כוונתן לפתוח מסדרון ימי כדי לספק תוספת נחוצה של סיוע הומניטרי דרך הים", נכתב בהצהרה.

לפרויקט המסדרון הימי לעזה ניתן השם "יוזמת אמלתיאה" ונציגים בכירים מכל הצדדים יגיעו בקרוב לקפריסין כדי לגבש את פרטיה. "קפריסין תיכנס בקרוב פקידים בכירים כדי לדון כיצד נוכל להאיץ את הערוץ הימי הזה כדי לסייע לנזקקים, שיהווה השלמה לנתיבי יבשה ואוויר, כולל ממצרים וירדן", ציינה ההודעה.

המדינות הדגישו גם כי עם פתיחת הנתיב הימי, ישראל נדרשת לסייע במאמצים להכניס סיוע לרצועה. "אספקת הסיוע ההומניטרי ישירות לעזה דרך הים תהיה מורכבת, והמדינות שלנו ימשיכו להעריך ולהתאים את המאמצים שלנו כדי להבטיח שנספק סיוע בצורה יעילה ככל האפשר. המסדרון הימי הזה יכול - וחייב - להיות חלק ממאמץ מתמשך להגביר את זרימת הסיוע ההומניטרי וסחורות מסחריות לעזה בכל הדרכים האפשריות. אנו נמשיך לעבוד עם ישראל להרחבת המשלוחים דרך היבשה, תוך התעקשות שהיא תקל על מסלולים נוספים ותפתח מעברים נוספים כדי להכניס יותר סיוע ליותר אנשים. אנו מאשרים שהגנה על חיי אזרחים היא מרכיב מרכזי במשפט ההומניטרי הבינלאומי שיש לכבד אותו. ויחד, כולנו חייבים לעשות יותר כדי להבטיח שהסיוע יגיע לאנשים הזקוקים לו נואשות", נכתב בסיומה של ההצהרה.

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, ונשיא קפריסין, ניקוס כריסטודולידיס, 8 במארס 2024 | צילום: IAKOVOS HATZISTAVROU/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: