כניסה
הרשמה לניוזלטר

"אונר"א ממלאת תפקיד חיוני בעזה, ומספקת ליותר מ-2 מיליון בני אדם סיוע הומניטרי", נכתב בהודעה הקנדית

דורון פסקין | 9 במרץ 2024 | חדשות | 3 דק׳

לאחר האיחוד האירופי – גם קנדה ושוודיה מחדשות את התרומות לאונר"א

חרם התרומות שהוכרז על ידי חלק מהמדינות התורמות לאונר"א בחודש ינואר הולך ונשחק. אחרי שהאיחוד האירופי הודיע בחודש שעבר כי הוא מחדש את התרומות, ביום שישי הודיעו עוד שתי תורמות – קנדה ושוודיה על חידוש התרומות. כזכור, מדינות תורמות הודיעו על השהיית התרומות בשווי כולל של 450 מיליון דולר בעקבות ממצאים שהציגה ישראל כי מועסקי הסוכנות ברצועת עזה היו שותפים לטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

אחמד חוסין, שר הפיתוח הבינלאומי של קנדה, הודיע ביום שישי כי קנדה מבטלת את ההחלטה הזמנית שקיבלה להפסיק את התרומות. "אונר"א ממלאת תפקיד חיוני בעזה, ומספקת ליותר מ-2 מיליון בני אדם סיוע הומניטרי, בנוסף לפעולות החיוניות שלה התומכות ב-4 מיליון בני אדם במקומות אחרים באזור. ארגונים אחרים מסתמכים גם על הניסיון והתשתית של אונר"א כדי לספק סיוע הומניטרי בעזה", נכתב בהודעת המשרד לפיתוח בינלאומי.

קנדה הסבירה כי היא מחדשת את התרומה בעקבות דו"ח הביניים שהגיש האו"ם בנושא מעורבות אונר"א בטבח הרצחני. "בעקבות האשמות שחלק מאנשי אונר"א היו מעורבים במתקפות הטרור הנתעבות של חמאס נגד ישראל ב-7 באוקטובר 2023, האו"ם נקט במספר תהליכים משמעותיים כדי לטפל בהאשמות ולחזק את אפס הסובלנות שלו לטרור בתוך ארגוני האו"ם, כולל אונר"א. קנדה בחנה את דו"ח הביניים של משרד האו"ם לשירותי פיקוח פנימי (OIOS) בנושא זה ומצפה לדו"ח הסופי. קנדה משבחת את הבדיקה העצמאית של אונר"א המתנהלת כעת, בהובלת קתרין קולונה, ומצפה לדו"ח שיעריך את מנגנוני הנייטרליות של אונר"א. בעוד תהליכי חקירה אלה נמשכים, אונר"א נקטה באמצעים מיידיים כדי לחזק את הפיקוח, האחריות והשקיפות", נכתב בהודעה הקנדית.

מטה אונר"א ברפיח, 26 ביולי 2018 | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: