כניסה
הרשמה לניוזלטר

החלטת בית המשפט העליון מונעת מבתי המשפט בערכאות הנמוכות יותר להתקדם בתיק. "התיק יובא לדיון בעל פה במהלך השבוע של 22 באפריל", נכתב בהחלטה

דורון פסקין | 29 בפברואר 2024 | חדשות | 3 דק׳

בית המשפט העליון בארה"ב: נדון בטענת טראמפ כי הוא מחזיק בחסינות נשיאותית בנוגע לאירועי ה-6 בינואר

בית המשפט העליון בארה"ב אישר אתמול (רביעי) לדון בטענתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לפיה יש לו חסינות נשיאותית בתיק הפלילי הפדרלי העוסק בחלקו באירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021.

הטענה לחסינות הנשיאותית עיכבה עד כה את ההליכים בתיק במשך כמעט שלושה חודשים, והביאה לדחיית מועד המשפט, שנקבע במקור ל-4 במרץ. החלטת בית המשפט העליון מאתמול מונעת אוטומטית מבתי המשפט בערכאות הנמוכות יותר להתקדם בתיק זה. "התיק יובא לדיון בעל פה במהלך השבוע של 22 באפריל", נכתב בהחלטת בית המשפט.

הצדדים הונחו על ידי בית המשפט העליון להגביל את הטיעונים לשאלה: "האם, ואם כן באיזו מידה, נהנה נשיא לשעבר מחסינות נשיאותית מפני העמדה לדין פלילי בגין התנהגות שלכאורה כרוכה במעשים רשמיים במהלך כהונתו". ניסוח זה של הסוגייה משלב את הטענות השונות שהציגו צוות ההגנה של הנשיא לשעבר ונציג התביעה. התובעים טוענים כי נשיאים אינם נהנים מחסינות מפני העמדה לדין פלילי, בעוד סנגוריו של טראמפ גורסים כי פעולות רשמיות של נשיא במהלך כהונתו מוגנות בחסינות נשיאותית.

נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ מול קהל תומכיו בעצרת בחירות, 23 בינואר 2024 | Timothy A. Clary/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: