כניסה
הרשמה לניוזלטר

מספר ארגונים עתרו לבית המשפט העליון בדרישה לאכוף את חוק שירות הביטחון על בני ישיבות, על רקע פקיעתו של חוק הגיוס ביולי הקודם

אלעד נבו | 26 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

בג"ץ התכנס הבוקר לדיון בעתירות לגיוס בני הישיבות. אלה עיקרי הדברים שעלו בדיון

בג"ץ התכנס הבוקר (שני) כדי לדון בעתירות בעניין גיוס בני הישיבות. חוק הגיוס אמנם פקע כבר בחודש יולי, אך הממשלה העבירה החלטה זמנית לפיה לא יינקטו צעדי אכיפה עד 31 במרץ, ובינתיים יקודם חוק גיוס חדש. עד כה לא חוקקה הכנסת הסדר חלופי, והעתירות שהוגשו מבקשות לאכוף את חוק שירות ביטחון על תלמידי הישיבות.

הארגונים שהגישו את העתירה הם התנועה למען איכות השלטון בישראל, אחים לנשק, פורום איילת השחר, פורום איילון לזכויות אדם והתנועה הדמוקרטית האזרחית. הדיון היום התקיים בהרכב של שלושה שופטים: ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, השופט יצחק עמית והשופט נעם סולברג.

בפתח הדיון דיבר עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה למען איכות השלטון בישראל, וקבל נגד הדחיות שבית המשפט מעניק למדינה. הוא אמר כי "המכניזם הזה הפך להיות חלק מהבעיה במקום חלק מהפתרון". לדבריו, יש לקיים את הדיון כבר בספטמבר ולגייס בחודש אוקטובר את תלמידי הישיבות. הוא ביקש שההחלטה תינתן במסגרת זמנים קצרה. לצדו טענו גם עו"ד מנור טומי, שייצג את ארגון אחים לנשק, ועו"ד דפנה הולץ-לכנר, שייצגה את פורום איילת השחר.

שופטי בג"ץ בדיון שהתקיים הבוקר בנוגע לעתירות לגיוס בני הישיבות | צילום מסך מתוך הדיון

שתפו: