כניסה
הרשמה לניוזלטר

אבו מרזוק אמר את הדברים בריאיון לערוץ טלוויזיה מצרי. בהתייחס ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה, הצהיר: חמאס תומך בממשלת טכנוקרטים שתנהל את הרצועה

דורון פסקין | 22 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק: חמאס דורש שחרור 500 אסירים פלסטינים בעבור כל חטוף ישראלי

מוסא אבו מרזוק, האחראי על היחסים הבינלאומיים בלשכה המדינית של חמאס, אמר היום בראיון לערוץ הטלוויזיה "אלע'ד" המצרי, כי חמאס "לא רואה בשלטון מטרה", ושהוא תומך בממשלת טכנוקרטים שתנהל את רצועת עזה. "ההתמקדות של התנועה היא בעיקר בעם הפלסטיני, כדי להסיר ממנו את הסבל. השלבים הבאים יתייחסו לנושא השיקום ובניית בתי החולים, אולם העדיפות עתה היא להפסקת האש". הרעיון לפיו ממשלת טכנוקרטים תנהל את הרצועה הועלה עד כה מצד הפת"ח, וכעת נראה כי גם הנהגת חמאס מוכנה לקבל אותו.

אבו מרזוק גם התייחס למשא ומתן לשחרור החטופים וטען כי ארגונו דורש שחרור 500 אסירים פלסטינים בעבור כל חטוף ישראלי. לדבריו, נסיגת הכוחות הישראליים ברצועה, בעיקר מציר צלאח א-דין וכביש רשיד, היא המכשול העיקרי כרגע במו"מ בין הצדדים.

לפי הדוח האחרון שפרסם שב"ס, נכון לסוף דצמבר 2023, בכלא הישראלי ישנם כ-19,300 אסירים ביטחוניים. לפי המפתח שמציע חמאס קרי 500 אסירים תמורת חטוף ישראלי אחד המשמעות היא שחמאס רוצה להגיע לעסקה שתרוקן את בתי הכלא הישראלים מאסירים פלסטינים נוכח העובדה ש-134 חטופים נמצאים בידיו.

בכיר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, 7 ביוני 2015 | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שתפו: