כניסה
הרשמה לניוזלטר

הבית הלבן הסביר כי 80 אחוז מהעגורנים בנמלי ארה"ב הם תוצרת סין. לפי הערכות מודיעין, המשטר הסיני יוכל לשלוט בהם מרחוק כדי לשבש את פעילות הנמלים או לאסוף באמצעותם מידע רגיש. עגורנים כאלה נמצאים גם בנמלי ישראל

איל לוינטר | 22 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

חשש מריגול: ממשל ביידן הוציא צו המגביל את השימוש בעגורנים תוצרת סין בנמלי ארה"ב

רקע

במארס 2023 דיווח עיתון הוולסטריט ג'ורנל כי גוברת הדאגה בקרב גורמים רשמיים בארה"ב מכך שעגורני ענק מתוצרת סין הפועלים בנמלים אמריקניים, כולל בכמה נמלים שבשימוש הצבא, עלולים להפוך לכלי ריגול עבור המשטר הסיני.

כמה גורמים רשמיים בפנטגון השוו את העגורנים מתוצרת החברה הסינית Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co. (ZPMC) לסוס טרויאני. הם טענו כי העגורנים מכילים חיישנים היכולים לרשום ולעקוב אחר המוצא והיעד של המכולות, מה שמעורר חשש כי סין יכולה ללכוד מידע על משלוחים וחומרים המגיעים לארה"ב ועל משלוחים היוצאים ממנה, כולל משלוחים המיועדים לצבא ארה"ב ולפעולותיו ברחבי העולם. לפי הדיווח, העגורנים יכולים גם לספק גישה מרחוק לגורמים עוינים הרוצים לשבש את זרימת הסחורות.

"עגורנים יכולים להיות ה-Huawei החדש", אמר ביל אוונינה, בכיר לשעבר בתחום הריגול הנגדי בארה"ב, בהתייחסו לענקית הטלקום הסינית חואה-ווי (Huawei) שציוד הטלקום שלה נאסר לשימוש בארה"ב עקב אזהרות כי הוא עלול לשמש לריגול אחר אמריקנים.

עגורנים של החברה הסינית ZPMC מהם מזהיר ממשל ביידן | צילום: wikimedia/GeorgHH/public domain

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: