כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההצבעה בכנסת מעבירה מסר חשוב לממשל ביידן

איל לוינטר | 21 בפברואר 2024 | חדשות | 3 דק׳

פרשנות: מדוע היה חשוב לכנסת ישראל להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית

רקע

כנסת ישראל אישרה ברוב של 99 חברי כנסת כי ישראל "דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר, ככל שיושג, יהיה אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

החלטת הכנסת הגיעה על רקע לחצים בינלאומיים מצד מדינות וארגונים שונים לקדם את פתרון שתי המדינות ולהגיע להסדר שלום עם הפלסטינים. במהלך דיון שנערך ב-24 בינואר במועצת הביטחון של האו"ם, יותר מ-70 נציגים הביעו דאגה מהמלחמה ברצועת עזה, דחקו להכרה במדינה פלסטינית והדגישו את פתרון שתי המדינות כדרך היחידה שיכולה ליישב את שאיפותיהם של הפלסטינים והישראלים כאחד. מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, קבע כי פתרון שתי המדינות הוא חיוני לשלום וליציבות הגלובלית.

גם באיחוד האירופי עסקו בסוגיית ההכרה במדינה פלסטינית, הנתפסת על ידי חלק ממדינות האיחוד כתגובה אפשרית לפעולות ישראליות מסוימות (לא רק המלחמה בעזה אלא גם הרחבת ההתיישבות באיו"ש).

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נואם במליאת הכנסת לאחר אישור החלטת הכנסת לדחות "על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים", 21 בפברואר 2024 | צילום: נועם מושקוביץ/ דוברות הכנסת

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: