כניסה
הרשמה לניוזלטר

שר החוץ הפלסטיני האשים את ישראל ברצח עם וגזענות, מבלי להתייחס לטבח ה-7 באוקטובר. למעלה מ-50 מדינות אמורות להציג טיעונים בפני בית הדין עד ה-26 בפברואר. לשכת ראש הממשלה: "ישראל לא מכירה בלגיטימיות הדיון"

דורון פסקין | 19 בפברואר 2024 | חדשות | 4 דק׳

הדיונים בהאג לגבי "חוקיות הכיבוש" – סיכום עד כה

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אלמאלכי, דרש היום (שני) להפסיק לאלתר את "הכיבוש הישראלי של השטחים הפלסטינים". את הדברים אמר בפתיחת הדיונים בנוגע ל"חוקיות הכיבוש" בבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) בהאג שבהולנד. ישראל לא משתתפת בדיונים, אולם למעלה מ-50 מדינות אמורות להציג טיעונים בפני בית הדין עד ה-26 בפברואר. הדיון מתקיים בעקבות בקשה משנת 2022 של העצרת הכללית של האו"ם לקבל חוות דעת מייעצת, אם כי לא מחייבת.

נאום שר החוץ הפלסטיני

לאורך דבריו, תקף אלמאלכי את ישראל בצורה חריפה והצהיר כי "הגיע הזמן לשים קץ לסטנדרטים הכפולים בטיפול בסוגיה הפלסטינית". אלמאלכי קרא לבית הדין הבינלאומי "לתמוך בזכותו של עמנו להגדרה עצמית", ואמר לשופטים כי "במשך יותר ממאה שנה, זכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית מוכחשת".

הוא הדגיש כי הזכות להגדרה עצמית לא יכולה להתבטל על סמך עיקרון ההתיישנות, והיא גם אינה ניתנת למו"מ. "על הכיבוש הישראלי להסתיים ללא תנאים", הצהיר השר הפלסטיני. הוא אמר כי "רצח העם שבו נתון עמנו הוא תוצאה של עשרות שנים של פטור מעונש למדינה הכובשת". לפי אלמאלכי, יש צורך לתמוך בדרך לשלום שתשיג צדק לעם הפלסטיני, שכן ישראל הותירה לו שלוש אפשרויות בלבד: "עקירה, מעצר או מוות".

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אלמאלכי, 15 בפברואר 2024 | צילום: ARIS MESSINIS/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: