כניסה
הרשמה לניוזלטר

זו אינה ההשתלחות הראשונה של דה סילבה בישראל. ביום חמישי האחרון, בתום פגישה עם נשיא מצרים א-סיסי בקהיר אמר: באמתלה של לחימה בחמאס, ישראל הורגת נשים וילדים

דורון פסקין | 18 בפברואר 2024 | חדשות | 1 דק׳

נשיא ברזיל: מה שקורה ברצועת עזה עם העם הפלסטיני – כמו כשהיטלר החליט להרוג את היהודים

נשיא ברזיל, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, השווה היום את מה שקורה בעזה למה שקרה בשואה. בשולי השתתפותו בכינוס האיחוד האפריקאי שבאדיס אבבה, אמר הנשיא הברזילאי: "מה שקורה ברצועת עזה עם העם הפלסטיני לא קיים בשום רגע היסטורי אחר. למעשה, הוא כן היה קיים – כאשר היטלר החליט להרוג את היהודים".

זו אינה ההשתלחות הראשונה של דה סילבה בישראל. ביום חמישי האחרון, בתום פגישה עם נשיא מצרים א-סיסי בקהיר הוא אמר: "להתנהגותה של ישראל אין הסבר. באמתלה של לחימה בחמאס, היא הורגת נשים וילדים".

יצוין כי שר החוץ בממשלו של דה סילבה פיטר בתחילת השנה שעברה את השגריר בישראל, גרסון מנאנדרו גרסיה דה פרייטס, כאיתות לשינוי יחסה של ברזיל לירושלים. השגריר הקודם, איש צבא בעברו, מונה על ידי נשיא ברזיל הקודם ז'איר בולסונארו שנחשב אוהד ישראל מובהק ואף הבטיח להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. משרד החוץ הברזילאי נימק בזמנו את החלפת השגריר בכך שהוא הגיע משורות הצבא ואינו משתייך לסגל הדיפלומטי.

נשיא ברזיל נשיא ברזיל, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, מדבר בפגישת בליגה הערבית בקהיר, 15 בפברואר 2024 |צילום: AFP via Getty Images

שתפו: