כניסה
הרשמה לניוזלטר

מאז פרוץ המלחמה עם חמאס ב-7 אוקטובר, ישראל הגדילה את הקיזוזים כדי שהרשות לא תעביר כספים לרצועת עזה. שר האוצר של הרשות הפלסטינית הזהיר כי הרשות תיאלץ “לעצור ולשקול מחדש כל פעולה שהיא עושה” אם הכספים ימשיכו להתעכב

דורון פסקין | 18 בפברואר 2024 | חדשות | 1 דק׳

הרשות הפלסטינית: אם ישראל לא תשחרר כספים בתוך שבועיים שלושה נתקשה להמשיך לתפקד

הרשות הפלסטינית תיאלץ "לעצור ולשקול מחדש כל פעולה שהיא עושה" תוך שבועיים עד שלושה מהיום, אם ישראל תמשיך לעכב את העברת כספי המיסים – כך הזהיר שר האוצר הפלסטיני, שוכרי בשארה ב-14 בפברואר.

במסגרת הסכמי אוסלו, ישראל גובה מיסים עבור הפלסטינים ואמורה להעבירם אחת לחודש לרשות הפלסטינית. עם זאת, מאז פרוץ המלחמה עם חמאס ב-7 אוקטובר, ישראל הגדילה את הקיזוזים כדי שהרשות לא תעביר כספים לרצועת עזה. בתגובה, מסרבת הרשות לקבל כספים מישראל, והיא מזהירה לצד גורמים בינלאומיים כי הדבר מערער את היציבות ביהודה ושומרון.

"ישראל עיוותה את ההסדר הזה כך שהוא הפך כלי כיבוש בעל חשיבות וערך שווה עבורם כמו צבא ההגנה לישראל", אמר השר שוכרי בשארה בריאיון לעיתון פיננשייל טיימס. "אני לא רוצה להיות נביא זעם – אבל אם לא תהיה פריצת דרך גדולה, אז נצטרך לעצור ולשקול הכול מחדש... הייתי אומר שמשך הזמן הוא השבועיים-שלושה הבאים".

שר האוצר ברשות הפלסטינית, שוכרי בשארה, במסיבת עיתונאים ברמאללה, 14 בפברואר 2024 | צילום: JAAFAR ASHTIYEH/AFP via Getty Images

שתפו: