כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי מקורות מצרים, הצבא המצרי החל בעבודות בנייה במזרח סיני כדי ליצור אזור בטוח שמבודד מהגבול עם רצועת עזה לקליטת העקורים במקרה של הגירה המונית

יוני בן מנחם | 16 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

פרשנות: מצרים נערכת לקליטת עקורים מרצועת עזה בשטחה

מצרים נערכת לתרחיש הגרוע ביותר מבחינתה באזור רפיח, והוא פריצה של מאות אלפי פלסטינים מרצועת עזה לשטח חצי האי סיני, לאחר הרס גדר הגבול בעקבות פעולת צה"ל ברפיח.

הצבא המצרי מבין כבר כי נפלה ההחלטה בישראל לכבוש את אזור רפיח ואת "ציר פילדלפי", וכי הפעולה הצבאית הזו היא רק עניין של זמן. למרות ההבטחות של ישראל למצרים ולארה"ב כי כיבוש אזור רפיח ייעשה רק לאחר פינוי יותר ממיליון עקורים והעברתם למרכז הרצועה, המצרים לא לוקחים שום סיכון. הם יודעים שלא יוכלו לעצור את שטף נחילי העקורים אם הם יחליטו לפרוץ את גדר הגבול עם מצרים.

לכן, על פי מקורות מצרים, הצבא המצרי החל בעבודות בנייה במזרח סיני באמצעות חברה קבלנית, כדי ליצור אזור בטוח שמבודד מהגבול עם רצועת עזה לקליטת העקורים במקרה של הגירה המונית כתוצאה מפעילות צה"ל באזור רפיח. השטח מיועד לקלוט כ-300 אלף עקורים פלסטינים באוהלים שיוקמו במקום. את האזור הזה תקיף גדר בטון בגובה של 7 מטרים. העבודות באזור הן אינטנסיביות ויסתיימו בתוך עשרה ימים.

מחנה פליטים ברפיח, צמוד לגבול עם מצרים, 24 בינואר 2024 | צילום: AFP via Getty Images

שתפו: