כניסה
הרשמה לניוזלטר

התקשורת האיראנית דיווחה על סימולציה של מתקפה צבאית משולבת, שבה שוגרו טילים מהיבשה והים לעבר מה שכונה "בסיס חיל האוויר הגדול ביותר בישראל"

דורון פסקין | 14 בפברואר 2024 | חדשות | 1 דק׳

משמרות המהפכה תרגלו התקפה על בסיס חיל האוויר פלמחים

ביום שלישי, דיווחה התקשורת הממלכתית האיראנית על מה שתואר כסימולציה של מתקפה צבאית משולבת של שיגור טילים מהיבשה ומהים, שבוצעה על ידי משמרות המהפכה כנגד הבסיס האווירי הישראלי פלמחים. לפי הסרטונים, איראן הקימה בסיס דמה של פלמחים, אותו הגדירה התקשורת האיראנית כ"בסיס חיל האוויר הגדול ביותר בישראל". בסיס הדמה כלל האנגרים למטוסי ה-F35 הנמצאים בו, כך לפי הדיווחים האיראנים.

לפי התקשורת באיראן, תרגיל זה בוצע כחלק מהפעילויות לציון "יום המשמרות הלאומי". משמרות המהפכה השתמשו, בין השאר, בספינות וצוללות כדי לשגר מגוון אמצעי לחימה.

המפקד העליון של משמרות המהפכה, גנרל חוסיין סלאמי, טען כי כוחותיו שיגרו לראשונה בהצלחה טיל בליסטי ארוך טווח מספינת מלחמה. "משמרות המהפכה שיגרו לראשונה טילים בליסטיים ממפרץ עומאן", הוא צוטט בטלוויזיה הממלכתית. "ירי טיל בליסטי ארוך טווח מספינת המלחמה בוצע בהצלחה. הישג חדש זה מגדיל את טווח ההשפעה והיכולת של הכוח הימי שלנו לכל מיקום, דבר רצוי מכיוון שספינות המלחמה שלנו יכולות להיות בכל נקודה באוקיינוסים", הכריז סלאמי. "לא יהיה מקום בטוח לאף כוח שרוצה לגרום לנו חוסר ביטחון".

תיעוד מתוך התרגיל שקיימה איראן | צילום מסך

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: