כניסה
הרשמה לניוזלטר

חקירת משרד המשפטים פטרה אותו מהעמדה לדין, בין היתר עקב יכולתו להציג את עצמו בפני חבר המושבעים כ”קשיש סימפטי, בעל כוונות טובות, עם זיכרון גרוע”. טראמפ בתגובה: “הם צריכים לבטל מיד את התיק נגדי”

דורון פסקין | 10 בפברואר 2024 | חדשות | 5 דק׳

ביידן החזיק מסמכים מסווגים בביתו, אך בניגוד לטראמפ לא יועמד לדין

הנשיא ג'ו ביידן אחסן וחשף ביודעין מידע מסווג שנשמר במקומות לא מאובטחים בבתיו הפרטיים בווירג'יניה ובדלוור, כך על פי דו"ח שפרסם משרד המשפטים ביום חמישי וכלל ביקורת חריפה נגד התנהלותו של הנשיא. החוקרים הפדרליים שעבדו עבור התובע המיוחד רוברט הור הגיעו למסקנה שהתנהלותו של ביידן הייתה פסולה, אך לבסוף הוחלט לא להגיש נגדו כתב אישום בעניין.

"החקירה שלנו חשפה ראיות לכך שהנשיא ביידן שמר וחשף חומרים מסווגים בצורה מכוונת לאחר הקדנציה שלו כסגן הנשיא, וזאת כשכבר היה אזרח פרטי", נכתב בדו"ח שאורכו קרוב ל-400 עמודים. עם זאת, החוקרים "מסיקים שהראיות אינן מבססות את אשמתו של מר ביידן מעבר לכל ספק סביר". במהלך החקירה, החוקרים ערכו 173 ראיונות של 147 עדים ואספו למעלה משבעה מיליון מסמכים.

הדו"ח יעורר ככל הנראה ביקורות פוליטיות שלפיהן משרד המשפטים נוהג איפה ואיפה ביחס לביידן בהשוואה ליריבו הצפוי במירוץ לנשיאות 2024, דונלד טראמפ. יוזכר כי תובע מיוחד אחר הגיש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר טראמפ בגין טיפול לא נכון במסמכים מסווגים ושיבוש הליכי משפט. הור הסביר בהקשר זה כי טראמפ סירב לכאורה להחזיר את המסמכים הסודיים, בעוד ביידן דאג להחזירם לרשויות בעצמו.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון, 8 בפברואר 2024 | צילום: Mandel Ngan/AFP via Getty Images

שתפו: