כניסה
הרשמה לניוזלטר

במסגרת מבצע סיוע המכונה “האביר האצילי 3”, מקימות האמירויות שלושה מתקני התפלה ברפיח שאמורים לספק לעזתים 600,000 ליטר מים ביום, לצד בית חולים שדה מתקדם

דורון פסקין | 8 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

איחוד האמירויות מקימה מתקני התפלת מים כסיוע לתושבי רצועת עזה

מאז נובמבר, משקיעה איחוד האמירויות מאמצים בשיפור תנאי המחייה של העזתים. מעבר להזרמת סיוע, מתרכזות האמירויות בצרכים הדחופים של העזתים – אספקת מים נקיים ומתן שירותי רפואה מתקדמים. כל זאת ללא עימותים מתוקשרים עם ישראל, בניגוד למדינות אחרות כמו ירדן.

תחת מבצע הסיוע, שקיבל את השם "האביר האצילי 3" (Gallant Knight 3), דווח מוקדם יותר השבוע בתקשורת הערבית כי הושלם השלב השני של הפעלת מתקני התפלת המים במימון האמירויות ברפיח המצרית, משם חוברו קווי צינורות המים ל"שכונה הסעודית", הנמצאת ברפיח שבדרום רצועת עזה. החיבור נעשה באמצעות קו צינורות באורך 3,200 מטר ובקוטר 10 ס"מ, שקיבולתו 2,400 ליטר מעוקב ליום, או ממוצע של 100 ליטר מעוקב בשעה.

השלב הזה הוא חלק קטן מפרויקט שאפתני של האמירויות לספק מים ראויים לשתייה עבור מאות אלפי עזתים. עוד בתחילת נובמבר 2023, הודיע פיקוד המבצעים המשותף במשרד ההגנה של האמירויות, המרכז את המאמץ ההומניטרי סביב המלחמה בעזה, על כוונתו להקים שלושה מתקני התפלה ברפיח המיועדים לעזתים. כושר התפוקה של שלושת המתקנים ביחד הוא 600,000 ליטרים ליום, שמהם אמורים להנות כ-300,000 עזתים ביום. המתקנים משתמשים במי הים התיכון, ולאחר תהליך ההתפלה הם מועברים בצנרת תת קרקעית מרפיח המצרית אל מעבר לגבול אל רצועת עזה.

חלקים עבור מתקני ההתפלה שמקים איחוד האמירויות ברצועת עזה, מועמסים על משאיות באיחוד האמירויות ב-16 בנובמבר 2023 | צילום: WAM

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: