כניסה
הרשמה לניוזלטר

הטייסת אמיליה ארהארט הייתה האישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי ואת האוקיינוס השקט בטיסת יחיד – והפכה לאגדה. היא נעלמה באופן מסתורי ב-1937

קרן זריהן | 7 בפברואר 2024 | חדשות | 3 דק׳

האם נמצא המטוס האבוד של הטייסת אמיליה ארהארט שנעלמה ב-1937?

צוות מומחים מדרום קרוליינה מצא את מה שעשוי להיות המטוס האבוד של הטייסת האמריקנית הנודעת אמיליה ארהארט, מונח על קרקעית האוקיינוס השקט.

אמיליה ארהארט נולדה ב-1897 והייתה טייסת וסופרת אמריקנית. היא התפרסמה כאישה הראשונה שחצתה גם את האוקיינוס האטלנטי וגם את האוקיינוס השקט בטיסת יחיד, בשתי טיסות נפרדות, וקבעה שיאי טיסה נוספים. ארהארט כתבה ספרים על חוויותיה, שהפכו לרבי מכר. במהלך ניסיונה להקיף את העולם בטיסה יחד עם נווט הטיסה פרד נונן, ב-2 ביולי 1937, השניים נעלמו בנסיבות לא ברורות באוקיינוס השקט בסמוך לאי האולנד, שעליו היו אמורים לנחות.

נסיבות המקרה נותרו בגדר תעלומה עד היום, כאשר שרידיה של ארהארט או מטוסה מעולם לא נמצאו, ובמשך שנים נפוצו תיאוריות שונות לגבי הסיבה לכך. התיאוריה הרווחת ביותר היא שהדלק של המטוס פשוט אזל בדרך והוא התרסק אל תוך האוקיינוס, או שנגרמו בעיות במנוע, והשניים נאלצו לנטוש את המטוס בלב ים. צוותי חילוץ אווירי וימי ערכו חיפושים נרחבים על פני 250,000 מיילים רבועים של האוקיינוס, ולאחר שהוציאה על החיפושים כמעט 4 מיליון דולר – ממשלת ארה"ב הפסיקה את מבצע החיפוש.

הטייסת אמיליה ארהארט, בתמונה ליד המטוס שלה, 14 ביוני 1928 | צילום: Getty Images

שתפו: