כניסה
הרשמה לניוזלטר

מכון ממרי חושף כי לאורך השנים הגיעו בקביעות קצינים ממשרד הפנים והביטחון הלאומי של חמאס ברצועת עזה להתאמן במכללת המשטרה של קטאר

דורון פסקין | 6 בפברואר 2024 | חדשות | 4 דק׳

כך קטאר אימנה והכשירה קציני חמאס

קטאר, שנודעה בשנים האחרונות בתמיכתה הכספית והתקשורתית בארגון חמאס וכן באירוח מנהיגיו, סייעה לו בדרך נוספת, שעד כה הייתה פחות מוכרת. לפי ממרי (המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון), מדינת המפרץ הכשירה, במכללת המשטרה שלה באל-ריאן, קצינים ממשרד הפנים והביטחון הלאומי של ממשלת חמאס ברצועת עזה. לפי הדיווח, קציני משטרת חמאס נשלחו דרך קבע להתאמן במכללה הקטארית.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, המתגורר בקטאר, נפגש לעתים קרובות עם קצינים אלה, הרעיף עליהם שבחים והעניק להם תעודות הוקרה. הוא אמר כי למכללה של קטאר יש "תפקיד משמעותי" בחיזוק משטרת עזה, והודה לאמיר הקטארי תמים בן חמד אאל ת'אני על מאמציו למען פלסטין בפורומים בינלאומיים.

משרד הפנים של חמאס עקב אחר התקדמות הצוערים ודיווח בהרחבה על הישגיהם ועל הכבוד שהעניק להם הנייה. המשרד גם שלח מכתב תודה למשרד הפנים הקטארי על מאמציו המתמשכים לשריין מקומות במכללה לשוטרים לחניכים פלסטינים, "במטרה לתגבר ולחזק את ההכשרה והפיתוח של אנשי [משרד הפנים של עזה]". דובר המשרד הודה לקטאר על שעזרה למשרד "לפתח את אנשיו ולהעניק להם כישורים ומומחיות ייחודיים".

הכניסה לבית הספר לשוטרים באל-ריאן בקטאר | צילום: wikimedia/Prmoi/CC BY-SA 4.0 DEED

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: