כניסה
הרשמה לניוזלטר

בפסגת חופש הדת הבינלאומית בוושינגטון, קראו אנשי ציבור לארה”ב לפעול נגד קצירת האיברים מאנשים חיים שמבצע המשטר הסיני

קרן זריהן | 4 בפברואר 2024 | חדשות | 4 דק׳

יו”ר בית הנבחרים של ארה”ב: סין קוצרת איברים בכפייה ממתרגלי פאלון גונג ומבודהיסטים

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון, הביע דאגה ביחס לקצירת האיברים בכפייה של המפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס) מאנשים הנרדפים על ידי המק"ס בשל אמונתם, ותייג את המשטר הסיני כאחד "מהמדכאים ביותר בעולם" בשל הפרות זכויות האדם שלו. "בודהיסטים טיבטים ומתרגלי פאלון גונג מושמים במחנות עבודת כפייה, והאיברים שלהם נקצרים על ידי המפלגה הקומוניסטית הסינית", אמר ג'ונסון בנאומו במהלך נאום בפסגת חופש הדת הבינלאומית בוושינגטון, ב-31 בינואר.

ג'ונסון גם הדגיש את "מערכת רצח העם באמצעות עיקור כפוי, מעצר כפוי וחינוך מחדש" של המשטר הסיני, נגד האויגורים בצפון-מערב שינג'יאנג. לדבריו, למשטר כזה יש "מעט להציע לאזרחים במונחים של שגשוג כלכלי וניידות חברתית, וזה לא מפתיע, כי אם אתה מתכוון להגביל ולענות אנשים בגלל אמונתם הדתית, זה הולך להיות משטר עריצות".

בנאומו, הדגיש יו"ר בית הנבחרים את חופש הדת כזכות אדם בסיסית. "אמריקה נוסדה על האידיאל של חופש דת, ואמונה שלכל אדם יש זכויות בלתי ניתנות לביטול", אמר. "כאשר חופש הדת נלקח מאנשים, החופש הפוליטי הולך במהרה בעקבותיו. אנחנו יודעים שזה הלקח מההיסטוריה. ג'יימס מדיסון אמר פעם שהמצפון הוא הקדוש ביותר מכל הרכוש. אז אם ממשלות לא צריכות לגנוב את רכושך, אסור להן לגנוב את מצפונך". במהלך הפסגה, נציגי ציבור לענייני דת בהווה ובעבר קראו לארה"ב להגביר את מאמציה להילחם בפרקטיקה המזוויעה של המשטר הסיני.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון, נואם בפסגת חופש הדת הבינלאומית בוושינגטון, 31 בינואר 2024 | צילום מסך

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
להיכנס לראש של שליט איראן – התוכנית של ח’אמנאי

איל לוינטר, מאיה מזרחי

ספר שפרסם המנהיג העליון של איראן מפרט את תוכניתו לגבי ישראל

פרשנות: אף על פי שרוב המרוקאים תומכים בפלסטינים, שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל ילך ויתחזק

איל לוינטר

מרוקו מנהלת מירוץ חימוש מול אלג'יריה, בו ישראל משחקת תפקיד חשוב

פרשנות: מולדובה תנסה להתקרב לאיחוד האירופי, בעוד פוטין ינסה לחתור תחתה

איל לוינטר

באוקטובר ייערך במולדובה משאל עם על תיקונים לחוקה שיאשרו את הרצון המולדובי להצטרף לאיחוד האירופי. זאת במקביל לבחירות לנשיאות - תחתן תנסה האופוזיציה לחתור

פרשנות: מדוע גוברים הסיכויים שטהרן תאיץ בהמשך את תוכנית הגרעין שלה

איל לוינטר

מתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית נגד ישראל יצרה שתי אדוות שעשויות להוביל בסופו של דבר להאצת תוכנית הגרעין, בהנחה שמדיניות הממשל האמריקני תישאר ללא שינוי

פרשנות: לאן מתקדמת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן

יוני בן מנחם

הסלמה צבאית בין איראן לישראל היא רק עניין של זמן

שתפו: