כניסה
הרשמה לניוזלטר

האמריקנים העבירו לישראל את המסר כי הם מעוניינים בהפחתת האינטנסיביות של הלחימה ברצועה. אין זו הפעם הראשונה שזה קורה

דורון פסקין | 2 בפברואר 2024 | חדשות | 1 דק׳

אוסטין שוחח עם גלנט על מעבר ל"מבצעים בעצימות נמוכה בעזה"

ארה"ב שוב העבירה אתמול לישראל את המסר כי היא מעוניינת לראות הפחתה באינטנסיביות במלחמה ברצועת עזה. מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, שוחח אמש (חמישי) עם שר הביטחון יואב גלנט "כדי לדון במעבר של ישראל למבצעים בעצימות נמוכה בעזה, תמיכה בפתרון דיפלומטי בגבול ישראל-לבנון, והיציבות בגדה המערבית", כך נמסר בהודעה רשמית מטעם מחלקת ההגנה.

לפי ההודעה, אוסטין הדגיש במהלך השיחה את חשיבות הכניסה "ללא הפרעה" של סיוע הומניטרי לרצועת עזה – ככל הנראה רמז להפגנות המחאה שנערכות בימים האחרונים במעבר כרם שלום, כדי למנוע את כניסת הסיוע לפלסטינים עד לשחרור החטופים שבידי חמאס. הוא הודה לגלנט על "מאמציו למען אותה מטרה משותפת".

אין זו הפעם הראשונה שבכיר בממשל ביידן קורא לישראל לעבור לשלב פחות עצים בלחימה. כך למשל, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הצהיר ב-20 בדצמבר: "ברור שהסכסוך יעבור וצריך לעבור לשלב בעצימות נמוכה יותר, ואנו מצפים לראות מעבר למבצעים ממוקדים יותר עם מספר קטן יותר של כוחות שמתמקדים בטיפול בהנהגת חמאס, ברשת המנהרות ועוד כמה דברים קריטיים".

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר המדינה של ארה"ב לויד אוסטין, במסיבת עיתונאים משותפת בקריה במהלך ביקורו של אוסטין בישראל, 13 באוקטובר 2023 | צילום: Miriam Alster/Flash90

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: