כניסה
הרשמה לניוזלטר

לאחר שארה”ב הודיעה על הפסקת המימון לסוכנות אונר”א, מתברר כי מדובר בסכום זניח ורוב המימון לשנה הנוכחית כבר עבר, חשף דובר מחלקת המדינה

דורון פסקין | 31 בינואר 2024 | חדשות | 3 דק׳

ארה”ב העבירה לאונר”א כ-121 מיליון דולר מתחילת אוקטובר. המימון הנותר שהושעה: 300 אלף דולר בלבד

בעקבות הגילויים על מעורבות מועסקי אונר"א בעזה בטרור והודאת אונר"א כי עובדים של הארגון אכן השתתפו במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, הודיעה ארה"ב כי היא עוצרת העברת סכומים נוספים לסוכנות עד לגמר החקירה הפנימית בנושא. אלא שכעת התברר כי ארה"ב העבירה לסוכנות אונר"א 121 מיליון דולר מאז תחילת השנה הפיסקלית הנוכחית (ה-1 באוקטובר), והתשלום שהוקפא עומד על כ-300 אלף דולר בלבד.

דובר מחלקת המדינה, מת'יו מילר, שנשאל אתמול (שלישי) בתדריך היומי שלו על התמיכה באונר"א, השיב: "סיפקנו כבר כ-121 מיליון דולר לאונר"א בשנת הכספים הנוכחית, אנחנו התורם הגדול ביותר. מבחינה היסטורית, בכל שנה היינו התורם הגדול ביותר לאונר"א, ונותרו לנו (להעביר) עוד קצת יותר מ-300 אלף דולר. המימון הזה הושעה", אמר.

מילר לא ידע לומר כמה מימון תוכל ארה"ב להעביר השנה, מאחר שתקציב ארה"ב לא אושר והוצאות הממשל נעשות תחת "החלטה מתמשכת", שמשכפלת את סעיפי התקציב של השנה הקודמת. "אנחנו נספק עוד מימון, אבל בלתי אפשרי לומר כמה עוד, מכיוון שאנו פועלים תחת החלטה מתמשכת", הסביר. "אנחנו לא יודעים מה יהיה המימון הכולל הזמין (של הממשל) בשנת הכספים הזו, וזה ישפיע על כמה שנוכל לספק לאונר"א. היסטורית, בדרך כלל סיפקנו משהו בין 300 ל-400 מיליון דולר בשנה כמימון". מילר ציין כי התשלום בסך 300 אלף דולר לאונר"א, שבינתיים הושעה, היה צפוי לעבור בקיץ הקרוב.

בניין אונר"א ברצועת עזה, 26 ביולי 2018 | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שתפו: