כניסה
הרשמה לניוזלטר

דיווחים המגיעים מסין מתארים עומס כבד על בתי החולים ומקרי מוות פתאומיים, אולם למרות הדמיון לתסמיני הקורונה, השלטונות בסין מייחסים את ההתפרצות לשפעת מסוג B, אחרי שייחסו אותה לשפעת מסוג A ולדלקת ריאות ממיקופלזמה

קרן זריהן | 31 בינואר 2024 | חדשות | 4 דק׳

התפרצות של מחלה בדרכי הנשימה ממשיכה להתפשט בסין

התפרצות של מחלה בדרכי הנשימה בסין שוטפת את המדינה כבר חודשים, ומציפה את בתי החולים ביותר ויותר מקרי דלקת ריאות חמורים ומקרי מוות פתאומיים שדווחו על ידי הציבור. עם זאת, המפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס) השלטת מפחיתה מחשיבות ההתפרצות ונמנעת מהזכרת נגיף הקורונה, כפי שהורה מנהיג המפלגה שי ג'ין-פינג, למרות הדמיון בסימפטומים. רשויות הבריאות של סין ייחסו את ההתפרצות המתמשכת לפתוגנים שונים אחרים בחודשים האחרונים, כגון דלקת ריאות ממיקופלזמה (חיידקים), שפעת A וכעת שפעת B.

על רקע ההתפרצות הממשיכה להחמיר – פנג ג'יבין, מנהל חטיבת מחלות זיהומיות בדרכי הנשימה של המרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתן – אמר בתדרוך העיתונאים של ועדת הבריאות הלאומית של סין ב-25 בינואר, כי נכון לעכשיו שפעת היא הגורם המרכזי למחלות דרכי נשימה חמורות בסין, כאשר לאחרונה שפעת B גורמת ליותר זיהומים.

על פי דיווח של ה"אפוק טיימס", כמה רופאים סינים אמרו בפומבי בימים האחרונים כי "מגיפת השפעת B" שטפה את המדינה. אחד מהם אמר שהתסמינים היו אפילו יותר גרועים מאלו של מחלת הקורונה (COVID-19). בתי חולים בכל מקום בסין גדושים בהמונים של חולים, על רקע דיווחים נוספים של מקרי מוות פתאומיים "ללא הגבלת גיל".

הורים עם ילדים הסובלים ממחלות בדרכי הנשימה עומדים בתור בבית חולים לילדים בצ'ונגצ'ינג, סין, 23 בנובמבר 2023 | צילום: CFOTO/Future Publishing via Getty Images

שתפו: