כניסה
הרשמה לניוזלטר

בתגובה לזרם ההגירה הבלתי חוקי לטקסס, החליט מושל המדינה לקחת את העניינים לידיים ולפעול עצמאית, תוך עימות עם משמר הגבול של ארה"ב ועם הנשיא ביידן

יובל גומא | 29 בינואר 2024 | חדשות | 5 דק׳

העימות שמסעיר את ארה"ב: מה קורה בפארק הטקסני שעל גבול מקסיקו

פארק עירוני בשם "שֶלְבִּי פארק" המשתרע על 47 דונם ונמצא בצד הטקסני של הגבול עם מקסיקו, הפך החודש לבמה המרכזית בעימות בין מדינת טקסס לממשל ביידן. עד לא מזמן, מהגרים בלתי חוקיים שחצו את הגבול, נכנסו לפארק והסגירו את עצמם לסוכני משמר הגבול, כיוון שטענו כי אינם מעוניינים להתגנב למדינה מבלי להתגלות. הם חיפשו את סוכני משמר הגבול כדי שיוכלו באמצעותם לבקש מקלט בארה"ב.

אלא שב-10 בינואר השתלט המשמר הלאומי של טקסס על הפארק והציב בהנחיית מושל המדינה, גרג אבוט, גדר תיל המונעת את הכניסה אליו. לא רק כניסתם של מהגרים בלתי חוקיים נמנעה, אלא גם של סוכני משמר הגבול. ב-26 בינואר אמר התובע הכללי של המדינה, קן פקסטון, כי המשמר הלאומי של טקסס לא יאפשר לסוכנים פדרליים להיכנס לשֶלְבִּי פארק.

מושל טקסס טען כי ממשל ביידן (הממשל הפדרלי) "הפר את החוזה שלו" עם טקסס בכך שאפשר ל-6 מיליון מהגרים בלתי חוקיים לחצות את הגבול הדרומי בשלוש השנים האחרונות. "ג'יימס מדיסון, אלכסנדר המילטון ואנשי החזון האחרים שכתבו את חוקת ארה"ב חזו שאסור להפקיר את המדינות לחסדיו של נשיא חסר חוק, שלא עושה דבר כדי לעצור איומים חיצוניים כמו קרטלים שמבריחים מיליוני מהגרים בלתי חוקיים מעבר לגבול", כתב אבוט במכתב רשמי ב-24 בינואר.

אילוסטרציה: The Epoch Times, תמונות: Getty Images, Shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: