כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים ביטחוניים ששוחחנו עימם מספרים כיצד מדינות כמו מצרים, ירדן והמפרציות מגיבות מאחורי הקלעים לפעולה של צה"ל ולאיום הטרור של חמאס

דורון פסקין | 28 בינואר 2024 | חדשות | 3 דק׳

מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועה, ההנהגות במדינות המפרץ "מתפעלות" מאופן הפעלת הכוח של צה"ל

גורמים ביטחוניים אומרים ל"אפוק" כי מתקפת 7 באוקטובר הפתיעה לא רק את ישראל, אלא את כל מדינות האזור, ובדגש על מדינות המפרץ. הללו "הבינו שאם בעיית האסלאם הקיצוני באזור לא תטופל, במוקדם או במאוחר הם יצטרכו להתמודד איתה בעצמם", ולכן המתקפה הרצחנית הגדילה את הסיכויים להגברת שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ישראל לאותן מדינות מפרץ.

לפי אותם גורמים ביטחוניים, בבירות המפרץ קיימת הבנה כי האכזריות בסגנון דאע"ש שהפגינו אנשי חמאס בישראל היא תוצאה של מה שקורה "כשהשדים משתחררים מהבקבוק", ולכן ב"ג'ונגל" המזרח תיכוני נדרשת הפעלת כוח צבאי מסיבי כדי להתמודד עם איום שכזה.

למעשה מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועה, ההנהגות במדינות המפרץ "מתפעלות" מאופן הפעלת הכוח של צה"ל ברצועת עזה, בשטח מאתגר וצפוף אוכלוסייה. הן גם מתבוננות בעניין על דרך הפעולה של צה"ל כנגד איראן בסוריה ובלבנון, כולל יירוט הטיל הבליסטי ששיגרו החות'ים מתימן באמצעות מערכת החץ, ובאופן כללי מיכולתה של ישראל לקיים שגרה בעת מלחמה.

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, 31 במאי 2019 | צילום: BANDAR ALDANDANI/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: