כניסה
הרשמה לניוזלטר

בעקבות האשמות בגניבה ספרותית, הרווארד פתחה בחקירת עבודותיה של קלודין גיי, שהתפטרה ב-2 בינואר השנה, ומצאה שיש בסיס לטענות נגדה. גיי התעקשה: “מעולם לא סילפתי את ממצאי המחקר שלי, ומעולם לא לקחתי קרדיט על מחקריהם של אחרים”

קרן זריהן | 25 בינואר 2024 | חדשות | 4 דק׳

פרשת ההעתקות במאמריה של נשיאת הרווארד לשעבר: “היו מקרים שלא עמדו בדרישות, אך לא בכוונה”

סקירה עצמאית בחסות אוניברסיטת הרווארד של העבודות האקדמיות של נשיאת אוניברסיטת הרווארד לשעבר, קלודין גיי, קבעה כי נעשתה גנבה ספרותית, או פְּלַגְיָאט בלועזית (plagiarism), במסגרת עבודתה. זאת על פי מסמך סיכום הסקירה שפורסם על ידי האוניברסיטה.

על פי המסמך, בתשעה מקרים במאמרים שכתבה שנסקרו, גיי "עשתה פרפראזה (עיבדה טקסט במונחים אחרים) או שיחזרה את שפתם של אחרים ללא מרכאות וללא מתן קרדיט מספק וברור של מקורות". במקרה אחד, גיי כללה "שפה משוכפלת" (duplicative language) ש"ניתן לקרוא אותה כאילו גיי טוענת לממצאים שהם למעשה של חוקר אחר", כתבו הסוקרים.

גיי סיימה את לימודי התואר השלישי שלה במדעי המדינה בהרווארד בשנת 1998. לאחר שסיימה את לימודיה, כיהנה כפרופסור חברה במחלקה למדעי המדינה בסטנפורד בשנים 2000 עד 2006. היא גויסה על ידי הרווארד למשרת פרופסור לממשל ב-2006, וב-2008 מונתה לפרופסור ללימודי אפרו-אמריקנים. ב-2018 מונתה לדיקנית הפקולטה לאמנויות ומדעים (FAS). המחקר של גיי עוסק בהתנהגות פוליטית אמריקנית, לרבות אחוז הצבעה, מדיניות דיור ופוליטיקה של גזע וזהות, ובמסגרת הקריירה האקדמית שלה כתבה מאמרים הקשורים בתחומי הלימוד והמחקר שלה.

ד"ר קלודין גיי, נשיאת הרווארד לשעבר, מעידה בפני ועדת החינוך וכוח העבודה של בית הנבחרים בוושינגטון. הוועדה קיימה שימוע לחקירת אנטישמיות בקמפוסים של אוניברסיטאות בארה"ב, 5 בדצמבר 2023 | צילום: Kevin Dietsch/Getty Images

שתפו: