כניסה
הרשמה לניוזלטר

טראמפ זכה ב-55% מהקולות בבחירות המוקדמות במדינה – וגבר על שגרירת ארה”ב באו”ם לשעבר, ניקי היילי, שהכריזה כי אינה מתכוונת לפרוש

דורון פסקין | 24 בינואר 2024 | חדשות | 1 דק׳

טראמפ ניצח גם בניו המפשייר במרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה”ב

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, השלים הלילה צעד חשוב נוסף בדרך להפוך למועמד הרפובליקנים בבחירות לנשיאות 2024: טראמפ הוכרז כמנצח בבחירות המוקדמות במדינת ניו המפשייר, כשלאחר ספירת 92% מהקולות הוא זכה בכ-55% מהקולות, לעומת כ-43% ליריבה היחידה שנותרה במרוץ, ניקי היילי.

למרות ההפסד של היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר הכריזה כי היא אינה מתכוונת לפרוש ואמרה כי המרוץ "רחוק מהכרעה [...] נותרו עשרות מדינות להתמודדות... והבאה היא המדינה המתוקה שלי, דרום קרוליינה", אמרה לקהל תומכיה. היילי שימשה בעבר כמושלת דרום קרוליינה, אך לפי סקרים שפורסמו – טראמפ מוביל גם במדינה זו.

היילי כינתה את טראמפ "לוזר" ואמרה כי הרפובליקנים הפסידו את הסנאט, בית הנבחרים והבחירות לנשיאות ב-2018 תחת הנהגתו. טראמפ לא נותר חייב, ואמר בנאומו כי היילי תגיע לחקירה "על דברים שהיא אינה רוצה לדבר עליהם". לדבריו, "היא נתנה נאום כאילו היא ניצחה, אבל היא לא ניצחה, היא הפסידה".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לאחר ניצחונו בבחירות המקדימות בניו המפשייר, 23 בינואר 2024 | צילום: TIMOTHY A. CLARY/AFP via Getty Images

שתפו: