כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי כלי התקשורת בצפון קוריאה, שרת החוץ של המדינה ערכה ביקור רשמי ברוסיה בשבוע שעבר, ופוטין נענה להזמנה לבקר במדינה "בקרוב"

קרן זריהן | 23 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

הקשר בין צפון קוריאה ורוסיה מתהדק: פוטין צפוי להגיע לביקור

צפון קוריאה הודיעה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יבקר במדינה בקרוב, בעוד שתי המדינות מעמיקות את הקשרים ביניהן ומבקשות לכונן "סדר בינלאומי רב-קוטבי חדש". כך דיווחה השבוע סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה (KCNA).

על פי הדיווח, שרת החוץ של צפון קוריאה, צ'ו סון הוי, ערכה ביקור רשמי ברוסיה בין ה-15 ל-17 בינואר, בהזמנתו של שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב. שני הצדדים הביעו רצון "לחזק עוד יותר את שיתוף הפעולה האסטרטגי והטקטי בהגנה על העניינים המרכזיים של שתי המדינות, ולבסס סדר בינלאומי רב-קוטבי חדש המבוסס על עצמאות וצדק", נכתב.

עוד על פי הדיווח, מדובר בביקור "בתקופה שבה היחסים הידידותיים והשיתופיים בין שתי המדינות בהחלט נכנסו למהלך של התפתחות מקיפה חדשה". במסגרת הביקור, פוטין אמר לצ'ו שהוא אסיר תודה על ההזמנה של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, ואמר שיגיע לבקר בצפון קוריאה "בקרוב".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, במהלך פגישתם בקוסמודרום ווסטוצ'ני במזרח רוסיה, 13 בספטמבר 2023 | צילום: MIKHAIL METZEL/POOL/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: