כניסה
הרשמה לניוזלטר

לדברי הנשיא לשעבר, לניקי היילי אין את הכישורים הדרושים לתפקיד. מחר ייערכו הפריימריז של הרפובליקנים בניו המפשייר. דה-סנטיס: “תומך בטראמפ”

22 בינואר 2024 | חדשות | 4 דק׳

דורון פסקין, קרן זריהן

דה סנטיס פרש מהמירוץ. טראמפ: לא מעוניין שהיילי תהיה סגנית הנשיא

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, אמר כי ככל הנראה לא יבחר בניקי היילי כעמיתה למרוץ הבחירות לנשיאות ב-2024, בטענה שחסר לה מה שנדרש כדי לבצע את העבודה. על פי רוב, "עמית למרוץ" מתייחס למועמד לתפקיד סגן נשיא. "היא לא חומר נשיאותי. עכשיו, כשאני אומר את זה, זה ככל הנראה אומר שהיא לא הולכת להיבחר כסגנית הנשיא", אמר טראמפ ב-19 בינואר בעצרת בניו המפשיר.

היילי התגלתה כיריבה הרצינית ביותר של טראמפ בפריימריז, כאשר הגיעה בסקרים למקום השני והקשיחה את הרטוריקה שלה נגד טראמפ – למרות שנמנעה מהתקפות גלויות עליו. "אני לא חושבת שהוא צריך להיות הנשיא הבא. אני הולכת להיות הנשיאה הבאה", אמרה היילי לחדשות CBS ב-16 בינואר, לאחר שהגיעה למקום השלישי באספות הבחירה (caucuses) של איווה, תוך התחייבות שזו "רק ההתחלה". "אנחנו רוצים להתקדם קדימה, כך שהוא כבר לא יהיה חלק מהשיח", הוסיפה. באותן בחירות, טראמפ ניצח את המועמדים היריבים בפער של כ-30%.

בעצרת בניו המפשיר המעיט טראמפ במילים כאשר טען שלהיילי אין את היכולת להתמודד עם פוליטיקה ברמה גבוהה. "היא לא מספיק קשוחה. היא לא חכמה מספיק", אמר טראמפ על יכולתה לשמש כמובילת ארה"ב. "היא לא יכולה לעשות את העבודה הזאת".

טראמפ, דה-סנטיס והיילי | צילומים: Chip Somodevilla, Scott Olson, Joseph Prezioso/Getty Images, AFP

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
להיכנס לראש של שליט איראן – התוכנית של ח’אמנאי

איל לוינטר, מאיה מזרחי

ספר שפרסם המנהיג העליון של איראן מפרט את תוכניתו לגבי ישראל

פרשנות: אף על פי שרוב המרוקאים תומכים בפלסטינים, שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל ילך ויתחזק

איל לוינטר

מרוקו מנהלת מירוץ חימוש מול אלג'יריה, בו ישראל משחקת תפקיד חשוב

פרשנות: מולדובה תנסה להתקרב לאיחוד האירופי, בעוד פוטין ינסה לחתור תחתה

איל לוינטר

באוקטובר ייערך במולדובה משאל עם על תיקונים לחוקה שיאשרו את הרצון המולדובי להצטרף לאיחוד האירופי. זאת במקביל לבחירות לנשיאות - תחתן תנסה האופוזיציה לחתור

פרשנות: מדוע גוברים הסיכויים שטהרן תאיץ בהמשך את תוכנית הגרעין שלה

איל לוינטר

מתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית נגד ישראל יצרה שתי אדוות שעשויות להוביל בסופו של דבר להאצת תוכנית הגרעין, בהנחה שמדיניות הממשל האמריקני תישאר ללא שינוי

פרשנות: לאן מתקדמת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן

יוני בן מנחם

הסלמה צבאית בין איראן לישראל היא רק עניין של זמן

שתפו: