כניסה
הרשמה לניוזלטר

אוקראינה הודתה בעבר כי העבירה נשקים אסטרטגיים לאיראן ולסין, ביניהם גם טילי שיוט, וכיום היא מואשמת תכופות בשחיתות צבאית ופוליטית. ממצאים אלה עשויים לחזק את הקולות בקונגרס הקוראים לעצור או להגביל את הסיוע לאוקראינה

יובל גומא | 15 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

דוח משרד ההגנה האמריקני: אין מספיק פיקוח על הנשק שנשלח לאוקראינה, קיים חשש שיגיע לידי גורמים עוינים

דוח חדש של משרד ההגנה האמריקני, המתמקד בכ-40 אלף כלי נשק שהועברו לאוקראינה מאז הפלישה הרוסית ב-2022, טוען כי המעקב אחר הסיוע הצבאי שארה''ב שלחה לאוקראינה – לא בוצע כהלכה. על פי הדוח, שפורסם ב-10 בינואר, כלים אלה כוללים מל''טי קמיקזה, טילי כתף ומשקפות לראיית לילה, שלפי המפקח הכללי של הפנטגון, רוברט סטורץ', "מכילים טכנולוגיה רגישה (...) שלשימוש לרעה בה עשויות להיות השלכות משמעותיות".

על פי הדוח, קיים חשש כי אמצעי הלחימה עלולים להיגנב או לעבור לידיים נוספות, ונקבע כי בכירים צבאיים ודיפלומטיים אמריקניים בוושינגטון ובאירופה לא הצליחו לתת דין וחשבון מלא לגבי אותם נשקים.

פרסום הדוח מצטרף למגמה רחבה יותר של מחוקקים אמריקנים, הקוראים לפיקוח הדוק יותר על משלוחי הנשק לאוקראינה, אשר הודתה בעבר כי בין השנים 2005-2000 העבירה נשקים אסטרטגיים לאיראן ולסין, ביניהם גם טילי שיוט, וכיום היא מואשמת תכופות בשחיתות בקרב שדרותיה הצבאיות והפוליטיות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במסיבת עיתונאים משותפת במהלך ביקורו של זלנסקי בוושינגטון, 12 בדצמבר 2023 | צילום: Chip Somodevilla/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: