כניסה
הרשמה לניוזלטר

המושל רון דה-סנטיס מתח ביקורת חריפה על האידיאולוגיה האנטישמית שפשתה באוניברסיטאות בארה"ב, והציע לסטודנטים יהודים לעבור ללמוד במכללות בפלורידה: "נקבל אותם בזרועות פתוחות"

קרן זריהן | 11 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

מושל פלורידה לסטודנטים יהודים ברחבי ארה"ב: סובלים מאנטישמיות? בואו ללמוד אצלנו

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הציע לסטודנטים יהודים המודאגים מאנטישמיות תמריצים כדי ללמוד באוניברסיטאות במדינתו, המבוססים על צו חירום מטעם המדינה שפורסם באותו היום. את הדברים אמר ב-9 בינואר, במסגרת נאום שנתי על מצב המדינה בפני מחוקקים מלשכת בית הנבחרים של פלורידה בטלהסי.

מטרתו של הצו היא "להסיר חסמים עבור סטודנטים לתואר ראשון המבקשים לעבור לאוניברסיטה בפלורידה בגלל חשש מבוסס מאפליה אנטישמית או דתית אחרת, הטרדה, הפחדה או אלימות במוסד מחוץ למדינה, בתוך ארה"ב", נכתב במסמך.

"בעוד שהאיומים באלימות נמשכו כאן בבית", אמר דה-סנטיס בנאומו, "קמנו כדי להגן על בתי הספר היהודיים שלנו, בתי הכנסת והסטודנטים היהודים בקמפוסים של האוניברסיטה. אבל אנחנו מבינים שאוניברסיטאות רבות מחוץ לפלורידה נכשלו. השבוע, סטודנטים יהודים ברחבי הארץ חוזרים לקמפוסים שגילו סלחנות לאנטישמיות. במהלך החודשים הקרובים, יהיה עליהם לקבל החלטה קשה – לארוז ולעזוב, או להישאר ולסבול שנאה מתמשכת. אם הם אכן יחליטו לבוא לפלורידה, נקבל אותם בזרועות פתוחות", הדגיש.

מושל פלורידה רון דה-סנטיס, 10 במרץ 2023 | צילום: Scott Olson/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: