כניסה
הרשמה לניוזלטר

טראמפ חושש שהכלכלה האמריקנית מתפקדת כעת על "אדי דלק". לפי תחזית משרד התקציבים של הקונגרס, צמיחת התוצר המקומי הגולמי (התמ"ג) של ארה"ב תאט ב-2024

דורון פסקין | 10 בינואר 2024 | חדשות | 1 דק׳

טראמפ: אני מקווה שכלכלת ארה"ב תתרסק לפני שאבחר לנשיא. "אני לא רוצה להיות הרברט הובר"

הנשיא האמריקני לשעבר, דונלד טראמפ, הצהיר כי אם ייבחר מחדש לנשיאות ארה"ב בבחירות שייערכו השנה, הוא שואף להימנע משנה ראשונה קשה מבחינה כלכלית, כמו זו שעברה על הנשיא הרברט הובר לשעבר, במהלכה קרסו שוקי המניות והחל השפל הגדול של 1929.

"יש לנו כלכלה כל כך שברירית, והסיבה היחידה שהיא מתפקדת עכשיו היא בזכות אדי הדלק האחרונים מהתקופה שלנו", אמר טראמפ בראיון עם איש התקשורת התומך בו, לו דובס, שעלה לרשת ב-8 בינואר. "כאשר תהיה התרסקות, אני מקווה שזה יהיה במהלך 12 החודשים הבאים, כי אני לא רוצה להיות הרברט הובר. הנשיא היחיד שאני פשוט לא רוצה להיות [הוא] הרברט הובר", הדגיש הנשיא לשעבר.

הנשיא ג'ו ביידן השווה בין טראמפ לבין הנשיא לשעבר הובר במהלך קבלת פנים שקיים בבוסטון כחלק מקמפיין הבחירות שלו בחודש שעבר. "בארבע השנים  בהן דונלד טראמפ היה נשיא, הוא הפך לנשיא היחיד מלבד הרברט הובר שלמעשה 'איבד' מקומות עבודה בתקופה של ארבע שנים", הצהיר הנשיא ביידן, לקול צחוקם של היושבים בקהל. "זו הסיבה שאני חושב עליו לעתים קרובות כעל דונלד 'הרברט הובר' טראמפ", אמר.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ | צילום: Timothy A. Clary/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: